A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) egy lakossági ügyfél kérelme alapján indított fogyasztóvédelmi eljárásában hozott intézkedést a pénzintézettel szemben. Az ügyfél tájékoztatása szerint a banki fióktelep átlagosan kéthavonta megkereste mobiltelefonon, hogy üzleti ajánlatot tegyen neki.
Az ügyfél azonban – a megkeresések miatti korábbi tiltakozását megismételve – néhány hónappal ezelőtt panaszlevélben egyértelműen jelezte a fióktelepnek: nem kíván élni az ajánlatokkal, és kérte, hogy töröljék adatait megkeresési listájukról.
A felügyelet vizsgálatában megállapította: a banki fióktelep a fogyasztók reklámcélú megkeresései kapcsán a magánszféra védelmének érdekét védő korlátozást szegett meg azzal, hogy az ügyfélnek a reklámcélú megkereséseket kifejezetten megtiltó nyilatkozata ellenére alkalmazta a közvetlen üzletszerzés módszerét.
A Citibank Europe Magyarországi Fióktelepére azért szabta ki a PSZÁF a bírságot, mert egyrészt figyelmen kívül hagyta az ügyfélnek a reklámok küldésére vonatkozó tiltó nyilatkozatát, másrészt mert a pénzintézet egyáltalán nem válaszolta meg a fogyasztó panaszát, noha az írásos válaszadásra a törvény kötelezi.