Már tavaly is brutálisan nőttek a szállítmányozás díjai, de az elmúlt két-három hét eseményei, az orosz-ukrán háború és annak következményei (felrobbanó olajár és más energiahordozók árainak durva emelkedése, idehaza a 7,5 tonna feletti kamionokra feloldott üzemanyagárstop, az euró ára pedig 400 forint fölé is ment) erre még rátesznek egy lapáttal.
Akár 20 százalék felett is növekedhetnek a közúti fuvarozás díjai az elmúlt hetek változásai nyomán, ezt prognosztizálja a DigiLog Consulting tanácsadó cég, derül ki a Portfolio.hu összefoglalójából.
„A 7,5 tonnát meghaladó kamionok estében március 13-tól eltörölt ár-stop önmagában is komoly költség sokkot okozhat a hazai gazdaságban, hiszen csak ennek a hatása a belföldi fuvarozásban 14,3 százalékos, a nemzetközi fuvarozásban pedig 10,9 százalékos azonnali áremeléssel kompenzálható. Ha az összes költségelem változását vizsgáljuk (beleértve az előbb említett ár stop megszűnését, a gyengülő forintot, a munkabérek, a járművek, az autópálya díjak és az egyéb költségek), akkor 2022-re vonatkozóan a nemzetközi közúti fuvarozás 18,6, a belföldi közúti fuvarozás 24,8 százalékos drágulása adódik.”