A vízműépület október eleji önkormányzati birtokbavételével a vízszolgáltatásból kizárt, francia érdekeltségű Pécsi Vízmű Zrt. közleményében azt írta: “ez az akció több ponton is sérti a személyes adatok védelmére és a piackutatásra vonatkozó jogszabályokat”. Ezért arra kérte az ombudsmant, tiltsa el az álláspontja szerint jogellenes gyakorlattól a Tettye Forrásház Zrt.-t, illetve az annak megbízásából tevékenykedő céget.
“A legnagyobb probléma az, hogy fogyasztói szokások felmérése címen ténylegesen adatgyűjtés zajlik, és ez alkalmas a fogyasztók megtévesztésére” – olvasható a dokumentumban.
Hozzátették: “aggályos továbbá az is, hogy a kérdőívben szereplő hozzájárulás szövegében nem egyértelmű, kit takar az adatok ‘arra jogosult’ általi kezelése, az adatok felvevőjét vagy a Tettye Forrásház Zrt.-t vagy bármely más társaságot. A megfelelő tájékoztatás hiányában nem egyértelmű, hogy a fogyasztók milyen célból és kinek szolgáltatják ki a személyes adataikat, s azokat ki és mire fogja felhasználni”.
A közvélemény-kutatásra egy olvasó hívta fel az Új Dunántúli Napló figyelmét, elküldve a baranyai napilap szerkesztőségének a kérdőívről készített telefonos felvételét. Az olvasó jelezte, hogy a nyomtatványon részletes fogyasztói és a vízórára vonatkozó adatokat lehet megadni, azon fogyasztói szokásokra utaló kérdések nem szerepelnek.
Winkler Tamásnak, a Tettye Forrásház vezérigazgatójának a lap csütörtöki számában adott magyarázata szerint közvélemény-kutatók bevonására azért van szükség, hogy minél előbb szerződést köthessenek a fogyasztókkal. Elmondta: óraleolvasók is járják a várost, de ők két hónap alatt végeznének a munkával.