Közélet

Idén már 20 milliárdot kaszált Rogán kedvenc reklámosa

Marjai János / 24.hu
Marjai János / 24.hu

Az idei év is jól indult a kormány kedvenc médiavállalkozójának, Balásy Gyulának a cégei számára: február elejéig már csaknem 20 milliárd forint értékben kötöttek velük szerződést. A New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. Egyetlen állami szerv, a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda idei két, nagy összegű szerződésével már az év első 33 napjában biztosította a két vállalkozás 2020-as összesített bevételeinek negyedét – szúrta ki a hvg.hu a kormányzati honlapra feltöltött szerződéslistából.

A két vállalkozással először idén január elsején kötöttek keretszerződést 7,87 milliárd forint értékben Rogánék, méghozzá az év végéig „Európa jövőjét érintő, nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására”.

Február 2-án aztán újabb szerződést is kötött a Miniszterelnöki Kabinetiroda a két céggel, szintén év végéig szólóan, ugyanezekre a feladatokra, kiegészítve a „gyermekvédelmi népszavazásra vonatkozó kormányzati kommunikációs kampány megvalósításával”. A keretszerződés összege is magasabb lett: 11,81 milliárd forint.

Ezen kívül a 24.hu is kiszúrt egy idei szerződést, igaz, az értéke eltörpül a másik kettő mellett: a 94,5 milliós megállapodás alapján Balásy cégeinek „komplex stratégiai kommunikációs feladatokat” kell ellátniuk a Miniszterelnöki Kabinetiroda részére.

A szerződések összértéke 19,8 milliárd forint, miközben a két vállalkozás 2020-as összbevétele 80 milliárd forint volt, amelynek túlnyomó része állami megbízásokból származott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik