Az M43 autópálya új szakasza továbbra is kivitelezési területnek számít, ahol a munkálatok befejezéséig az autósokra a főúton érvényes szabályok vonatkoznak. Az úton 90 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, a 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművek pedig nem használhatják a Hódmezővásárhely irányába tartó pályatestet - áll a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleményében.
Az M43-as autópálya első szakaszának egy részét - a régi 5-ös út és 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) közötti 4,2 kilométeres szakaszt - már április elején forgalomba helyezték.
Az autópálya első három kilométerét - az M5 autópálya és a régi 5-ös út között - a 3,5 tonna feletti teherjárművek csak díjfizetés ellenében használhatják, a most átadott 8 kilométeres pályarész azonban minden járműkategória részére díjmentes.
Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és korszerűsítésére uniós támogatással valósul meg, a projekt teljes költsége 85 milliárd forint, amelynek kétharmadát az Európai Unió fedezi.