Bár a kisbolthálózathoz csatlakozott üzletekben a hazai áruk aránya mindössze 50-60 százalék körüli, a „Magyar Termékek Boltja” elnevezés leginkább arra utal, hogy az üzletekben nagyobb hangsúlyt fektetnek a hazai beszállítók termékeire – hangsúlyozta Ments András, a bolthálózatot szervező Premium Hungaricum Kereskedőház ügyvezető igazgatója.
Ments András szerint a Prémium Hungaricum Kereskedőház által közvetített termelői árukra kizárólag a felvásárlási ár 5-7 százalékát kitevő raktározási és szállítási díjat számolják fel, így a hálózathoz csatlakozott üzleteknek gyakorlatilag termelői áron tudnak magasabb hozzáadott értékű élelmiszert biztosítani. Ezeket a termékeket a nagykereskedelmi láncok a kisebb tételű szállítmányok és a nagy árrés szabta magas árak miatt nem listázzák be – olvashatjuk a Népszabadságban.
A Magyar Termékek Boltjához csatlakozó üzleteknek a közös cégér mellett a közös reklámkampányokat és akciós termékeket kell kitenniük, kötelezően megvásárolandó termékcsomagok viszont nincsenek. A boltosnak azonban „illik” kitenni a Premium Hungaricum többi termékét, de a saját belátásán múlik, hogy abból mennyit vesz át – tette hozzá Ments.