Közélet

Szerdán döntenek az új trolikról és villamosokról

Csaknem 28 milliárd forintba kerül az a 25 darab CAF villamos és 60 Škoda-Solaris troli, amelyek vásárlásáról decemberi ülésén dönt a Fővárosi Közgyűlés.

Jövő szerdán dönt a Fővárosi Közgyűlés a villamos- és trolibuszbeszerzés folytatásáról. A testület elé kerülő előterjesztés szerint a főváros 21 darab rövid és 5 darab hosszú CAF villamost, valamint 29 szóló és 31 darab Škoda-Solaris típusú csuklós trolibuszt vásárol.

A beruházás része négy villamosmegálló akadálymentesítése az 50-es villamos vonalán, 73 darab CAF villamos (tehát a már meglévő és az újak) felszerelése rádiós váltóállítással, valamint a Dózsa György úti trolibusz-felsővezeték átépítése a Podmaniczky utca és a Váci út között.

“Az alacsonypadlós kialakítású, korszerű, az akadálymentesítési követelményeknek megfelelő járművek fejlesztésének kiemelt, elsődleges célja az esélyegyenlőségi feltételek megteremtése a villamos- és a trolibuszhálózaton. Az új járművek közlekedtetése és a kapcsolódó infrastruktúrafejlesztés megteremti minden korlátozott közlekedési képességű csoport számára a könnyebb és akadálymentes utazás lehetőségét.

 

A járművek megközelíthetőségét az érintett vonalakon található peronok és megállóhelyek akadálymentesítésének megkezdése teszi lehetővé. Emellett a járműfejlesztés segíti a mozgásukban korlátozottak, valamint a korlátozott közlekedési képességű csoportok (idősek, gyermekes szülők és babakocsival közlekedők, stb.) mindennapi akadálymentes közlekedését, javítja az utazási feltételeket”

– olvasható az előterjesztésben.

A járműbeszerzést az Európai Unió 99,44 százalékos intenzitással, 27,8 milliárd forinttal támogatja, a főváros önereje 156 millió forint lesz. Az új járművek első körben a BKK tulajdonába kerülnek, majd öt év múlva a BKK ingyen átadja őket a BKV-nak.

Az új trolik és villamosok nem jelentenek már újdonságot a budapestieknek: ugyanezen projekt első ütemében a főváros vásárolt már 12 darab hosszú és 35 darab rövid CAF villamost, valamint 20 szóló és 16 csuklós Škoda-Solaris trolibuszt, amelyek 2015 nyarán-őszén álltak forgalomba Budapesten; a villamosok az 1-es, a 3-as és a fonódó vonalán, a trolik pedig a belvárosi és a zuglói vonalakon.

Megkerestük a BKK-t és a BKV-t, hogy az új járművek várhatóan mely vonalakon és mikor állhatnak majd forgalomba; ha válaszolnak, közöljük.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik