Egy család három tagja járt pórul a minap a 198-as buszon, amelynek vezetője előbb az egyik, majd a másik gyerekre is rácsukta az ajtót – állítja az apa, József, aki az alábbi panaszlevelet küldte a BKK-nak.
Panaszt kívánok tenni az XXX-123 (a BKK-nak írt levélben a busz igazi rendszáma szerepel, a busz üzemeltetője a BKV – a szerk.) forgalmi rendszámú, 2017. november 19-én 15 óra 44 perckor 198-as jelzésű autóbuszként közlekedő járművük akkori vezetője (50-55 év körüli férfi) ellen az alábbi tényállás alapján.
Az autóbuszra két gyermekemmel (7 és 12 évesek) szálltunk fel kb. 15 óra 32 perckor (ekkor még nem lestem az órámat) az első ajtónál (kizárólag ott lehet ezen a járaton) a XVII. kerületi Kis utcai megállónál. Nálam egy gurulós bőrönd is volt. A buszon rajtunk kívül kb. 5-6 utas tartózkodott. 15 óra 43 perckor a hátsó ajtónál kíséreltünk meg leszállni a XVII. kerületi Hősök tere megállónál.
Egymás mellett álltunk, amikor megállt a busz, akkor én léptem le elsőnek, a bőröndöt kézben tartva. Annak kerekeit még le sem tettem a megállóban, amikor cseppet sem kedves kollégájuk a jármű hátsó ajtaját rácsukta a közvetlenül mögöttem leszállni készülő 7 éves fiamra. Ezt követően az ajtót ismét kinyitotta és újra rácsukta a gyermekemre, aki ekkor már üvölteni kezdett ijedtében.
A buszvezető “úr” ezután ismét ajtót nyitott, fiamat leengedte (kb. 3 mp alatt sikerült háromszor ajtót nyitni, kétszer a fiamra csukni), majd az ajtót ismételten becsukta, ekkora lányomra. Alapvetően nyugodt embernek tartom magam, de ekkor már üvöltöttem, mire a buszvezető ismételten eljátszotta az ajtónyitás-ajtócsukás nevezetű játékot, lányom szemfülesebb volt, rá csak egy alkalommal csukta rá az ajtót.
Lehet, hogy játékában zavarta a mobiltelefonja, amit már felszállásunkkor is a kezében tartott, a Városközpont (Ferihegyi út) megállónál le is száll a buszról telefonálni, megtehette, 4 percet kellett ott várakoznunk.
Én kizárólag azért nem a kerületi rendőrkapitányságon vagyok most (a buszvezető pedig jó esetben mentőben), mert a gyermekeim megnyugtatását fontosabbnak éreztem ezután a 6-8 másodperces intermezzo után, mint a dühöm kitöltését.
Az utóbbi időben sok alkalommal olvasható, hogy buszvezetőket támadnak meg utasok. Kezdem érteni a lehetséges motivációjukat. Kérem, hogy kollégájukat irányítsák vissza burgonya szállító IFÁ-ra, mert utasokat rá bízni felelőtlenség.
Kiemelt kép: Wikipedia/Kemenymate