Közélet

Télen hűt, nyáron fűt, mi az?

Igen, a reluxa, de nemcsak az. Az első tavaszi jó idővel menetrend szerint megjelennek azok az olvasói levelek, amelyek a 20 fokban is fűtő járművekről emlékeznek meg. Dániel a 61-es villamoson sütkérezett, és ezt nem mulasztotta el szóvá tenni a BKK-nál. 

Ma reggel (csütörtökön, nagyjából 07:15 körül) indultam a 61-es villamoson Hűvösvölgyből. A villamoson határozottan nem volt hideg, köszönhető ez a környezet tavaszi hőmérsékletének, valamint annak a ténynek, hogy a fűtés teljes erővel működött, elviselhetetlenné téve az utazást a radiátor melletti üléseken.

Retró: az akkor még a Móriczig közlekedő 61-es villamos az akkor még Moszkvának nevezett téren 2005-ben (Fotó: Wikipedia)
Retró: az akkor még a Móriczig közlekedő 61-es villamos az akkor még Moszkvának nevezett téren 2005-ben (Fotó: Wikipedia)

További probléma, hogy az adott villamoson (pályaszámot nem tudok mellékelni sajnos, de az időpont stimmel, egy 57-es busszal érkeztem a végállomásra és onnan rövidesen indult) több ablak fogantyúja hiányzott, így azokat nyitni nem lehetett (én a középső ajtónál lévő kettes ülés belső felén ültem, a menetiránnyal szemben).

Ez a jelenség egyébként számos alkalommal megfigyelhető: Télen, amikor rettentő hideg van, a buszok, villamosok rendszeresen hidegek, fűtésnek nyoma sincs. Amikor elkezd javulni az idő, vagy kifejezetten meleg van, akkor némi fáziskéséssel eszébe jut néhány alkalmazottjuknak a fűtést üzemeltetni.

Ugyanez a probléma a MÁV Start Zrt.-nél is fennállt néhány évvel ezelőtt, azonban ők több panaszlevél érkezése után átálltak a nyári légkondicionálás és a téli fűtés gyakorlatára. Szeretnék érdeklődni, hogy mikor fogják önök is bevezetni ezt a gyakorlatot.

Nem feltételezem, hogy szándékosan kívánják megsütni az utasokat, azonban fizető utasként engem csak annyi érdekel, hogy megszüntessék ezeket az eseteket (valamint télen megfelelő fűtést biztosítsanak). Úgy gondolom, hogy 2015-ben ez már nem olyan nagy feladat, és mivel a MÁV-nak már sikerült, a Volán társaságok pedig gőzerővel dolgoznak az ügyön, nem látom okát, hogy önök mért nem tudják a járművezetőiket (vagy a járműveiket) felkészíteni a fűtés megfelelő használatára.

Levelem enyhén feszült hangvételét a nyáron párolódással télen pedig alapos fagyoskodással töltött perceim indokolják, amelyek találkoznak a rendszeresen megváltott havibérlet borsos árával és a mostanában elpusztított II. kerületi közlekedéssel. Levelem másolatát megküldöm a BKV-Figyelő blognak is, hogy nagyobb figyelmet kapjon a probléma. Az önök által küldött választ, annak teljes terjedelmében is továbbítani fogom oda, amennyiben a levelem megjelenik.

Megjelent.

Frissítés:

Dániel megkapta a választ a levelére a BKK-tól. Mint írta, a konkrét esetre adott választ megnyugtatónak és korrektnek tartja, de az általános kérdésére, miszerint miért nem fűtik télen a villamosokat, nem kapott választ. Olvasónk azt tervezi, ha télen fűtetlen villamost talál, a pályaszámát is beküldi a BKK-nak. A tél még messze van, addig is álljon itt a BKK olvasónknak küldött levele:

Mindenekelőtt szíves elnézését kérjük a kellemetlenségért.

Társaságunkhoz 2015. április 23-án érkezett levelét továbbítottuk illetékes szolgáltatónk, a BKV Zrt. részére. Tájékoztatásuk szerint a 2015. április 23-ai reggeli időszakra +4 oC-os előrejelzés miatt úgynevezett részleges fűtés volt elrendelve, mely szerint 7:15-kor a járművezetőnek a fűtést a szabályok szerint üzemeltetnie kellett. A járművek utasterét +6 oC mellett már nem fűtik.

Az Ön által jelzett ablaknál a FUTÁR oldalkijelző miatt nincs és nem is lesz elhúzó gomb. A jelenleg (néhány villamoson) még meglévő, korábban elhúzható kivitelű ablakok cseréje fix (tele üveges) ablakokra folyamatban van.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik