Működésképtelen berendezésekre, lekésett buszokra, átszállási nehézségekre panaszkodik olvasónk, Bence.
A helyszín Hűvösvölgy. Az elmúlt 1-2 hónapban nagyon sok, még most is aktuális problémával találkozom az autóbusz- és villamosvégállomáson.
1. Manuális váltóállítás, oda a csatlakozás. A végállomáson sem a kijárati, sem a bejárati jelző nem működik. Ennek köszönhetően a váltók sem üzemelnek, már vagy másfél hónapja. A bejövő villamosról leszáll a vezető, átállítja a váltót, visszaszáll, beáll a végállomásra. Ez csaknem egy, másfél perc. Ez pont elég arra, hogy a 30 percenként járó csatlakozását lekésse az ember.
Olvasónk felvétele
Amikor a sofőr kiszáll, hogy átállítsa a váltót, akkor csak a legeslegelső ajtót nyitja ki. Akik ott állnak, azok le tudnak szállni és elérik a csatlakozást. Azonban akik a kocsiban ülnek, azok csak a busz fenekét láthatják, ahogy elmegy.
2. Nem tudom, melyik villamos megy. A villamosok mellett, kifelé, mindkét oldalon van egy kijárati jelző, alatta pedig egy mutató, amelynek feladata az lenne, hogy mutassa: melyik oldalról indul a villamos. Ez a berendezés nem működik, már vagy két hónapja. Hétköznap reggel nem is nagy baj, mert akkor 2-4 percenként jár a villamos. De hétvégén, mikor 10 percenként indul a 61-es, akkor már nem mindegy, hogy az ember melyik villamosra száll fel.
Múltkor egy kedves ismerősömmel találkoztam volna a városban, időre mentünk volna valahová. Felszálltam a villamosra, két perc múlva el is indult. A másik… Nagyon mérges lettem, időre mentem volna. Ilyenkor egy módon tudja meg az ember, hogy melyik villamos indul: ha 8 perccel indulás előtt leér a végállomásra, és megnézi, melyik vágány üres. De ha nekem a csatlakozásom 4 perccel indulás előtt ér be, akkor random kell kiválasztani a villamosokat.
3. Ezek után ne is beszéljünk a hűvösvölgyi buszok menetrendjéről. Katasztrófa, ami itt van. Egész Pesthidegkút, Máriaremete, Solymár és Nagykovácsi forgalmát ez a csomópont látja el. Ahhoz képest nagyon rossz a helyzet. Jön be a villamos, megy el a busz. Ez a helyzet itt.