Nagyon fontos lenne végre egy olyan midibusztender, aminek eredménye is van, mert az Ikarus 405-ösök a végüket járják. Budapest turisztikai szempontból kiemelt helyszíneire még mindig borzasztó állapotú buszok járnak, na, nem mintha a fővárosiaknak nem járna a magasabb színvonal. Az alábbi történetet és a képeket Gyuri nevű olvasónk küldte.
Tudom, unásig elcsépelt, hogy a 405-ös midibuszok 10 éve csereérettek lettek. Ékes példája ennek a mai nap (július 10. – a szerk.), amikor ugyanakkor, ugyanazon vonal ugyanazon szakaszán 200 méteren belül két busz is kilehelte a lelkét.
Ez még eljutott a megállóba
Az egyik a Clark Ádám tér és a Donáti utca közti táv félútján robbant le, a másik még feljutott a Donáti utcai megállóba, de onnan tovább már nem.
Szép történet az is, hogy az egyik midibusz vontatása is kisebb balesetet okozott, ugyanis a Budai vár parkolóövezetébe behajtást engedélyező sorompó valószínűleg meghibásodott, és nem érzékelte a vontatmányt. Így a vontató még áthaladt, de a vontatott busz előtt lezárt, amitől a sorompó is és a busz is kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedett.
Újabb akadály: a sorompó
Az I. kerületben élek; a főváros szégyene, hogy a turisztikai szempontból talán legforgalmasabb 16, 16A járatokon ilyen műszaki állapotú buszok közlekednek.
Pedig lenne megoldás.Ha visszaállítanák a régi menetrendet, és a Deák Ferenc tér felől érkező 16-os busz nem menne le a Széll Kálmán térre, akkor nem kellene midibusz erre a szakaszra, mert a Dísz téren áthajtás nem okoz károkat a labirintusban, itt nincs súlykorlátozás.
Így megoldható lenne, hogy legalább a belvárosból a várba jutáskor a turisták modernebb, légkondicionált buszokkal érkezhessenek. De úgy látszik, az országimázs nem szempont.
Ez már a megállóig sem jutott