Miért, tényleg, miért nem lehet megvárni a két gyerekkel felszállni akaró utast? Miért kell rácsukni az ajtót az orrára, ha látja a buszvezető, hogy jön? Komoly kérdések ezek, kár, hogy nincs rájuk válasz.
Igyekszem tényszerűen leírni a történteket. Pár óra eltelt az “eset” óta, de így sem könnyű. 2014. május 8-án, a 2 éves, és a 3,5 éves gyermekemmel, az óvodából hazamenet (XVIII. Attila u. – XVIII. Ráday G. u.) a Felsőcsatári utcai (Kőhíd) megállónál, a kifelé menő oldalon vártunk a 282E vagy 284E buszra, babakocsival, hogy hazajussunk az oviból, délután háromnegyed öt körül.
Két “régi”, “kerek lámpás” (a gyerekek hívják így) buszt el kellett engednünk, mert a fenti felállásban (magas padlós busz, a kisebbik gyerek a babakocsiban, a nagyobbik gyalog) esély sem volt arra, hogy felszálljunk. 17:05-17:10 között, először egy 200E busz állt be a megállóba, és mögötte jött egy alacsonypadlós, világos kék, új busz (úgy emlékszem 284E), mely beállt a 200E mögé.
Néhány másodpercig nem lehetett eldönteni, hogy, kinyitja-e az ajtót, vagy megvárja amíg elmegy a 200E busz. Végül kinyitotta az ajtókat (a 200E még a megállóban volt), és mi futva megindultunk a busz középső ajtaja felé (a kicsi a babakocsiban ült, a “nagy” a kocsiba kapaszkodva futott).
Futás közben figyeltem a busz sofőrjét, mivel elölről közelítettük meg a buszt, látta hogy futunk a busz felé, sőt szemkontaktusban voltunk. Mikor a középső ajtó vonalába értünk, a még nyitott ajtó felé fordítottam a kocsit, és kezdtem az elejét megemelni, hogy felszálljunk. Az ajtó abban a pillanatban becsukódott, és a busz lassan elindult.
Mivel épp akkor indult el a 200E is, de még álltak emberek a megállóban, azt hittem, hogy csak előrébb áll, hátha valaki még fel akar szállni. De nem, kikanyarodott a Gyömrői útra, és elhúzott, minket otthagyva.
A kérdésem: mit vár a “tisztelt” BKV mint az utasokból, (mint “ügyfelek”) és az adófizetők pénzéből élő közszolgáltató a szolgáltatásait igénybe vevő emberektől, ha a saját “háza táján”, a saját (úgymond “profi”) alkalmazottainál nem képes érvényesíteni az utasok által joggal elvárható minimumot teljesítő viselkedést?
Nem vagyok kíváncsi az érintett sofőr személyes adataira, és elérhetőségére, de ha sikerül beazonosítani őt, néhány személyes jellegű, emberi tulajdonságokat érintő kérdést szeretnék továbbítani felé, ha erre a “Tisztelt” Cég lehetőséget biztosít a számomra.
Az adatok: (kicsit váratlanul, felkészületlenül ért a dolog, de amit sikerült megjegyeznem, azt meg tudom adni): 2014. május 8-án, 17:05-17:10 óra között, Felsőcsatári úti megálló, a kifelé vezető oldalon. A busz: világoskék busz, azt hiszem 284E, a rendszáma: BPO-281 vagy BPO-221.