A BKV-Figyelőn március 17-én jelent meg az “Egy autistának csak hamis bérlete lehet?” című bejegyzés. Az abban leírt eset nagy port kavart, az ügyben a BKK vizsgálatot indított. A társaság kérte a levélírót, hogy a vizsgálat érdekében jelentkezzen. Magam is erre kértem a levélírót, az eset szereplőjének barátját, ő és társa azonban határozottan elzárkóztak ettől, ugyanígy a sajtó érdeklődését is elutasították.
A BKK emiatt a társaság számára rendelkezésre álló információk alapján folytatta le a vizsgálatot, amelynek során azt állapították meg, hogy a bejegyzésben leírt eset nem történt meg. Miután a panaszlevél írója sem a BKK-val, sem a BKV-Figyelővel nem kívánt együttműködni, a cég vizsgálatának eredményét nem áll módomban cáfolni. Tekintettel a fentiekre eleget teszek a BKK helyreigazítási kérelmének, és az alábbi közleményt teszem közzé:
“A BKK kivizsgálta a márciusban a BKV-Figyelő blogon megjelent Egy autistának csak hamis bérlete lehet című bejegyzéssel nyilvánosságra hozott esetet, ám annak eredménye semmiben sem támasztotta alá a blogon leírtakat. A történet felderítéséhez a sajtón keresztül szerettük volna megtalálni az állítólagos sértettet, de senki nem jelentkezett felhívásunkra. Hiába kértük Facebook-oldalunkon, valamint a BKV-Figyelő blog írójának címzett levelünkben is a történetet beküldő barát vagy az állítólagos sértett jelentkezését, ezt ez idáig sajnos egyikük sem tette meg.
A BKK kiemelt figyelemmel kíséri a jegyellenőrök tevékenységét, és minden bejelentésnek utánajár. A konkrét ügyben végzett vizsgálat a következőket állapította meg: pótdíjnyilvántartó rendszerünkben a jelzett napon négy Barbara keresztnevű utasunk szerepel. Közülük csak egy személy utazott autóbuszon, konkrétan a 107E jelzésű járaton, akit a BKK jegyellenőre 12:29-kor pótdíjazott. A blogon megjelentekkel ellentétben azonban ez a hölgy nem rendelkezett érvényes jeggyel vagy bérlettel, a pótdíjazás sem a Bosnyák térnél, hanem a Ferenciek tere–Blaha Lujza tér megálló között történt, szóváltás, atrocitás nélkül. A pótdíjazott hölgynél munkatársunk nem tapasztalt az átlagostól eltérő viselkedést, ráadásul nem szállította le, így továbbra is az autóbuszon utazhatott.
A tények és az állítólagos sértett távolmaradása ebben az esetben azt bizonyítja, hogy kitalált történettel állhatunk szemben, ez pedig egyértelműen alkalmas arra, hogy a Budapesti Közlekedési Központ jó hírnevét megsértse. A blogon megjelenteket ugyanis a sajtó tényként közölte, ezért a közvélemény szemében olyan kép alakulhatott ki a BKK jegyellenőreiről, hogy adott esetben megalázó eljárást alkalmaznak az autizmussal, illetve az egyéb fogyatékkal élőkkel szemben, és az utasok személyiségi jogait sértő módon végzik munkájukat.”