Olvasónk, Éva amiatt írt panaszt a BKV-nak és a BKV-figyelőnek, mert szeretné megtudni, hogy ki fogja megtéríteni azokat a károkat a közlekedési társaságnak, amit a hirdetéseket leszedő ?szakemberek? okoznak a járművekben. A jelenség először a Volvo buszokon volt megfigyelhető, amikről a dolgozók szabályszerűen lecibálták a matricákat mindenféle melegítés nélkül. Vajon ezeket a károkat ki téríti meg? A levél a képek alatt olvasható.
Tisztelt BKV!
Panasszal kívánok élni.
Esztétikai kifogásom az, hogy több olyan járművükkel is utazom nap, mint nap, amin a külső megjelenés kritikán aluli állapota csupán hanyagság eredménye. Arra gondolok, hogy a járművek oldalaira felragasztanak mindenféle reklámot, majd a leválasztáskor a “szakember” úgy tépi le, hogy a festék is lejön. Nem csak Ikarusz, hanem az újabb Volvó buszon is látható ez a nemtörődöm munka. És az a jármű utána úgy jár az utcán, foltosan, igénytelenül. Napokig, hetekig… (hónapokig?)
Kinek az anyagi felelőssége az ilyen munkavégzés során keletkezett tetemes, a festést ért kár megtérítése? Kinek a felelőssége, hogy az ilyen dolgozó úgy végzi a munkáját, hogy nem egy és nem tíz olyan jármű van az utcán, aminek a megtépázott festése a szakmaiatlanságról árulkodik?
Nyilván lehet mondani, hogy rossz a festés. Na de akkor erre az esetre is van megoldás, hiszen ha a festés rossz, bizonyosan annak is van felelőse, aki azt a munkát kifizette, átvette, megrendelte.
Én csak a saját házam táján tudom, hogy a matrica forró hajszárítóval könnyen lejön. Ipari méretben is bizonyosan van rá kijárt út, esetleg vegyszer.
Összességében – tesznek-e valamit annak érdekében, hogy a csupán nemtörődömség miatt ronda, azaz esztétikailag kifogásolható járműveik festése kijavításra kerüljön, a rendre ilyen munkát végzőt pedig kitanítsák a munka mikéntjeire?
Mellékelek 2 képet, amit a héten fényképeztem, jól látható a régebb óta a matrica letépésekor lejött festék hiánya, és az, hogy emiatt már a fém is rohadni kezdett.
Választ várva, üdvözlettel: K. Éva