Ferenc a megállóban várta a buszt, a vezető mégis bevágta az ajtót az orra előtt. Olvasónk elkapta a busz mögött haladó taxit és követte a járatot. Ferenc panaszt tett a BKV-nál, s noha az általa készített bizonyítékokat nem tudta csatolni, elküldte nekünk. Az alábbiakban olvasónk panaszlevelét közöljük, fotóval, videóval.
A jelzett időpontban, munkavégzés után várakoztam a Fáy utca nevű megállóban a 914-es járatra várva. A -11 fokos hideg miatt természetesen nem egy helyben állva, hanem ide-oda járkálva. A kocsi menetrendszerűen érkezett, a hátsó ajtón egy utas leszállt, majd a gépkocsivezető az orrom előtt becsukta az ajtót és tovább indult, felszállni nem tudtam.
Szerencsére fél percen belül egy arra járó taxit le tudtam inteni, akinek vezetője együttműködve velem lehetővé tette hogy a buszt kövessük, és – amennyire lehetséges volt a fényviszonyok miatt – a járművet dokumentáljam. A készült videó felvétel hanganyaga tanúsága szerint (is) az esetet szóban részleteztük, ő úgy a kiadott nyugtával, illetve szükség esetén személyes nyilatkozattal tanúsítja a történteket.
A BKV-s dolgozó minősíthetetlen és pofátlan magatartása miatt így nem tudtam otthonomba eljutni, ehhez a taxis segítségét kellett igénybe vennem. A kiadott nyugta szerint 1800 (azaz egyezernyolcszáz) forint indokolatlan és nem szándékozott kiadásom történt. Nem beszélve a bosszankodásról, illetve a ténylegesen okozott hátrányról (különös tekintettel a kemény hidegre).
Kérem:
1. válaszukat, illetve intézkedésüket az ügyben.
2. e-mail címemre küldött válasz esetén egy elérhetőséget, ahová a készült dokumentációt is csatolhatom (fotók, videó).
3. Intézkedésük módját, mikéntjét. A szokásos szerecsenmosdatás és a felelősség utasra hárítása helyett a valós és tényszerű intézkedés megtörténtét.
Nem fogadom el:
1. a panasz válasz nélkül hagyását.
2. azt a várható magyarázatot, hogy a gépkocsivezető nem látta a visszapillantó tükörben vagy “nem észlelte” a jelenlétemet. (Ugyanis akkor az külön kérdést vethet fel: az utasok biztonságát hogy venné figyelembe, ha nem észlel dolgokat a tükörben?)
Megítélésem szerint ez egy szándékos szórakozás vagy felelőtlenség lehetett a részéről, hoszen a megállóba beállva is látnia kellett a várakozó utast. a *-al jelzett rendszám feltételes, mivel a fényviszonyok miatt a viszonylag kis méretű videófelvételből nem lehetett hitelt érdemlően kikockázni a hatósági jelzést. (Olvasónk azóta pontosított, a taxis le tudta olvasni a rendszámot, ez el is hangzik a videón: BPO-025 – a szerk.)
Egyebekben: válaszukat talán meg sem várva, az összes internetes fórumon, illetve egy külön ennek szentelt cikk keretén belül saját weboldalunkon még a mai napon közzé teszem.
Minősíthetetlennek tartom az ilyen hozzáállást, miközben Önökkel van teli az internet és a média hírei, holmi bérkövetelések miatt, a valóságban egyesek az Önök dolgozói közül így teszik ezt magatartásukkal, munkavégzésükkel “indokolttá”…
Kérem jelen észrevétel, panasz kivizsgálását, különös tekintettel a kikényszerített kellemetlenségre, illetve anyagi hátrányra. Egyértelműnek tartom, hogy -11 fokos hidegben sem a következő járat kivárása, sem a más mód keresése nem volt lehetséges egy néptelen éjszakai környezetet is tekintve.
A szokásos üdvözlő formulától és a tisztelet kinyilvánításától (érthető okokból) most elállnék.