Meg nem erősített információk szerint a BKV heteken belül delegációt küld Oroszországba, akik új metrók beszerzéséről tárgyalnak majd. Erre azért van szükség, mert az Alstom metrók egyre sűrűbben hibásodnak meg. Az új vonat most is átalakítás alatt áll, és december 6-ig biztosan nem tudja futni a próbaköröket. Úgy tudjuk, hogy ha az új metrók idén nem tudnak forgalomba állni, akkor a BKV szerződést bont a gyártó Alstommal és visszaküldik az új vonatokat, majd az oroszoktól új kocsikat rendelnek.
Februárban lesz egy éve, hogy megérkeztek Budapestre az új metrók. Akkor a BKV és az Alstom szakemberei azt ígérték, hogy már júniusban utazhatunk az új szerelvényeken. Ez a dátum augusztusra majd decemberre módosult, most úgy néz ki, 2010 márciusa előtt még nem szállíthatnak utasokat a vonatok.
Index: Nem cserélik oroszra az Alstom kocsikat
Nem tervezi a BKV, hogy orosz metrókocsikra cserélné az Alstom metrókocsikat, mondta az Indexnek Guba János,a Dbr Metró Projektigazgatóság igazgatóhelyettese, az Alstom-projekt vezetője.
Az Indexhez tartozó, külső szerkesztésű BKV-figyelő blogban jelent meg, hogy a BKV hazaküldi az Alstom kocsikat, ha az idén nem sikerül forgalomba állítani őket és orosz kocsikkal válthatja ki azokat.
Guba János elmondta, hogy egyrészt valóban tárgyaltak a múlt héten a moszkvai metrógyártó céggel, de csak a 3-as vonal régi orosz metrókocsijainak felújításáról tájékozódtak, másrészt pedig szó sincs arról, hogy visszaküldenék a 2-es és 4-es vonalra érkező Alstomokat.
Közölte, hogy a 3-as vonalán sok elöregedett orosz metrókocsi van, amelyeket hamarosan fel kell újítani. Ezért felvették a kapcsolatot a gyártóval és megnézték a Moszkvában üzemelő felújított kocsikat. Ezen túl a BKV és az orosz cég sem kötelezte el magát semmire, hiszen a felújításra majd pályázatot kell kiírnia a BKV-nak.
Az Alstom kocsikkal kapcsolatban Guba azt mondta, hogy kőkemény vitában vannak a gyártókkal. A kocsik az eddigi próbák során olyan műszaki állapotba kerültek, hogy azt a BKV már el tudja fogadni. A gyártó viszont még mindig nem adta át a dokumentációt, ami nélkül a közlekedési hatóság nem tudja kiadni a végleges típusengedélyt, anélkül pedig nem lehet forgalombahelyezni a kocsikat.
Guba elismerte, hogy a tárgyalások során elhangozhatott a BKV részéről, hogy akár vissza is utasíthatja a metrókocsikat, de az egy tárgyalástechnikai fogás volt, gyakorlatilag erre semmi esély. Nem is a BKV döntési szintjén dőlne el egy ilyen fontos kérdés, erről a fővárosi közgyűlésnek kellene döntenie.
(Index)