Ma reggel Budapestre érkezett a Credo Citadell. Az autóbusz először az újságíróknak mutatkozott be az óbudai garázsban, majd délután az utasok is használatba vehették a 11-es vonalon. A Citadell két hétig marad Budapesten. November 16-22-ig a 11-es, november 23-29-ig pedig a 22-es busz vonalán találkozhattok vele.
Citadell új generációs autóbusz
A múlt század hetvenes- nyolcvanas éveiben a magyar autóbuszgyártás a világ élvonalába tartozott és sikereire egy egész ország volt büszke. A rendszerváltást követően az Ikarus gyárak Budapesten és Székesfehérváron folyamatosan leépültek és jelenleg Ikarus márkanéven buszgyártás nem folyik.
A magyar autóbuszgyártás azonban nem szűnt meg. Az országban a legnagyobb autóbuszgyártó kapacitással és piaci részesedéssel cégcsoportunk – Kravtex Kft., Kühne Zrt. Vasöntöde Kft. – rendelkezik, amely 1999-től az elmúlt 10 évben a gyártó kapacitás mellett folyamatosan fejlesztette termékeit és eddig több mint 750 db új autóbuszt értékesített a hazai piacon.
Cégcsoportunk közel egy éves munkával fejlesztette ki az új generációs alacsony padlós autóbusz család első tagját, a Credo-Citadell 12 m-es autóbuszt. Ez az autóbusz teljes egészében saját tervezésű. Főtervezője a Kühne Zrt. főkonstruktőre, Szombath Imre úr, akinek segítségére a Kühne Zrt. és a Kravtex Kft. tehetséges konstruktőrei és technológusai voltak.
A tervezésben és a gyártásban részt vevő több, mint száz magyar szakember szakértelmét és lelkesedését bizonyítja a végeredmény, amely minden tekintetben világszínvonalú.
Az autóbusz nevét pályázat útján választottuk ki. Az erre külön kiírt pályázaton több, mint százan közel 300 név javaslattal vettek részt. A név kiválasztása nem véletlen, mint ahogy az autóbusz színe sem, egyértelműen azt a szándékot jelzi, hogy ezt a buszt mi elsősorban budapesti közlekedésre szánjuk.
Az országot különösen súlyosan érintő világgazdasági válság napjai közepette mindenki számára világossá vált, hogy a fogyasztásra, felhasználásra, kerülő termékek hazai gyártása, előállítása a legfontosabb a munkahelyek megőrzése és új munkahelyek teremtése szempontjából. A buszgyártás egyébként rendkívül élőmunka igényes, a gyártási folyamatok nagyon nehezen automatizálhatók, és így a mi számításaink szerint a Citadell 12 autóbusz gyártása a részegység beszállítókkal együtt 2,5 fő/év, a Citadell 18, jelenleg gyártás alatt lévő autóbusz pedig 3,8 fő/év magyar munkavállaló foglalkoztatását biztosítja. Az általunk értékesített autóbuszok árának mintegy 25-30%-a gyarapítja a helyi és állami költségvetést a befizetett adók, járulékok, munkabérek révén.
INDAFOTO.slideshow.run({ “feedUrl”:”http://feed.indafoto.hu/credobusz/bkv_sajtotajekoztato_a_citadel/feed”, “width”:”500″, “height”:”250″, “orientation”:”horizontal”, “size”:”auto”, “bgcolor”:”#EBEBEB”, “textcolor”:”#FFFFFF”, “random”:true, “number”:”3″, “target”:”blank”, “staticUrl”:”http://static.indafoto.hu” });
Sajtótájékoztató Budapesten
A buszgyártás tehát nemcsak cégcsoportunk munkavállalóinak biztosíthat munkát, hanem az egész országban nagyon sok kis- és középvállalkozás – műanyagipari, üveggyártó, gépgyártó, szolgáltató és kereskedelmi cég – dolgozói számára is.
Cégcsoportunk nem kért támogatást és különleges elbírálást, csak tisztességes versenykörülményeket kér az állami és önkormányzati tulajdonban lévő közlekedési vállalatoktól, illetve ezek tulajdonosaitól. Termékeink árszintje eddig is lényegesen alacsonyabb volt az EU országbeli cégek árainál és ez a jövőben is így lesz. Kijelentjük, hogy a Credo Citadell 12 ára legkevesebb 10 %-kal alacsonyabb lesz a versenytársakénál, és ehhez kérjük hozzáadni a költségvetési befizetések összegét.
Az új fejlesztésű autóbusz család első tagját, a Credo Citadell 12 típusú alacsonypadlós szóló autóbuszt sajtótájékoztató keretében október 2-án mutattuk be Budapesten. A budapesti bemutatót követően az autóbusz Győrött nagy sikerrel két hetet üzemelt meghibásodás nélkül, a hozzá értők és az utasok általános véleménye az, hogy a busz műszaki konstrukciójában és minőségében is világszínvonalú.
Reméljük, hogy a Citadell 12-vel Önöket is sikerül meggyőzni arról, hogy Magyarországon továbbra is képesek vagyunk komoly műszaki alkotásra, és sem tudásban, sem kreativitásban nem maradunk el a környező – egyébként sikeres autóbuszgyártást felmutató – országoktól.