-Mondta olvasónknak az egyik mozgólépcsőnél álló biztonsági őr. Az utas jegyet akart venni, de nem tudott, ezért a jegyeket és bérleteket ellenőrző őr azt tanácsolta nekik, hogy blicceljenek nyugodtan. Olvasónk nem érti, hogy miért állnak őrök a metrónál, ha leengedik a bliccelőket, miért nem árulnak inkább jegyet?
Sziasztok!
Egy ma (09.08.05.) reggeli esetet szeretnék veletek megosztani. 5.25-kor lementünk a Kálvin téri metróhoz. Akartunk jegyet venni, hogy eljussunk a Népligetig metróval. A pénztár zárva volt, sebaj, ott az automata! Igen ám, csak hogy a már 2 hónapja használatban lévő 200 Ft-os érmét nem fogadja el, sem a papírpénzt…
Volt összesen 700 Ft-unk apróban, 2 db 200-as érme, egy papír 200-as, és egy fém 100-as. A jegyvásárlás azonban meghiúsult a fent említett okok miatt. Megkérdeztük a lejáratnál álló biztonsági őrt (ellenőrök nem voltak ott), hogy fel tudna-e váltani pénzt, mire a tőle elvárható mogorva stílusban közölte, hogy "Nem én vagyok a pénztár!" Köszönöm – mondtam én -, a pénztár zárva van. Mire ő: Jaaaaa, akkor menjenek le jegy nélkül! Ilyenkor még nincsenek ellenőrök." Hihetetlen! A vállalat saját munkatársa biztat arra, hogy "lógjunk", nagyszerű!
Konklúzióm: akinek nincs aprója, az nem utazhat kora reggel. Vagy ha mégis, akkor hivatkozzon a csalfa biztonsági őrre, hogy ő javasolta az érvényes jegy nélküli utazást. Szóval, bocs BKV, de ma megkárosítottalak titeket 600 Ft-tal. Szerencsére a Népligetnél csak bemeneti ellenőrzés volt. Közben meg az eszem megáll ezen az élhetetlenségen.
Üdv, Anna