Tegnap felmentem a Citadellához a 27-es busszal. Ezen a vonalon olyan buszok járnak (midi Ikarus), amik nem a hegyre valók, emiatt a meghibásodásuk rendszeres. A BKV pont azokon a vonalakon járatja ezeket a buszokat (27-es, Várbusz) ahol a legtöbb turista megfordul. Ekkor kapják az első pofont, és szembesülnek azzal, hová is jöttek (és még fizettek is érte). Hogy Hagyó Miklós főpolgármester-helyettest idézzem: “Budapest, én így szeretlek!”
Tisztelt Nemzeti Közlekedési Hatóság!
2009. május 17-én kirándulni mentem a Citadellához. A hegyre a BKV 27-es autóbuszával mentünk fel, ami a Citadellához felérve füstölt, és ömlött a hátuljából a hűtővíz. A busz egy pillanatra le is állt egy másik, szintén füstölő autóbusz mellett, így az úton egymás mellett 2 műszaki hibás autóbusz állt. Az egyik egy kicsit később elindult, a forgalmat csak másodpercekre tartotta fel.
Körülbelül 1 órával később, szintén autóbusszal mentünk le a helyről (BPI-415). Az autóbusz szinte minden megállóban lefulladt, és csak többszöri próbálkozásra indult el, emellett a motortérből hatalmas füst szállt az utastérbe és az utcára is.
Tehát az általam látott 3 autóbuszból 3 rossz volt. Egy teljesen elfüstölt, kettőnek pedig felforrt a hűtővize, ömlött belőlük a víz (amíg el nem fogyott) és a füst, és így közlekedtek. Ez még semmi, előző nap ugyan ezen a vonalon 5 autóbusz hibásodott meg, amiket ki is állítottak a forgalomból a szerelő megérkezésééig.
Kérem Önöket, hogy járják be a vonalat, és nézzék meg az ott közlekedő buszokat menet közben, és ha közlekedésre alkalmatlan (és veszélyes) járművel találkoznak, azt küldjék a garázsba, ahogy azt máskor is tették. A BKV sajnos addig nem fog lépni, amíg halálos baleset nem történik, ezért kell az autóbuszok kiállításával a céget rákényszeríteni a karbantartásra és a járművek átcsoportosítására.
Várom megtisztelő válaszukat!
Tisztelettel: Gál Mihály