Pár napja kaptam egy levelet, amiben egy olvasóm a BKV egyik buszának állapotára panaszkodott. Azt írta, lyukas volt a padlója, látszódtak a kerekek, és az aszfalt. A levelet nem publikáltam egyből, hanem továbbküldtem a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak. Az NKH-nak küldött levélben nem csak a panasz szerepelt. Leírtam hogy ki vagyok, milyen ügyben keresem őket.
Az NKH nem tétlenkedett. Másnap soron kívül megvizsgálták a buszt, ami éppen forgalomban volt. Megállapították, hogy a jelzett hiba valós, a busz kerekeinél 10 centiméter vastag rés van. A buszt azonnal kiállították a forgalomból, visszaküldték a garázsba, és berendelték az NKH vizsgáló állomására is.
Nekünk fontos a Ti biztonságotok, ezért arra kérlek titeket, ha hasonlóan rossz műszaki állapotú BKV járművel utaztok, jegyezzétek fel a rendszámát, ha tudjátok, fényképezzétek le, és írjátok meg nekem, hogy a legrövidebb időn belül intézkedhessek. Ha az összes busz a garázsban marad majd, akkor a város és cégvezetők elgondolkodnak azon, spórolnak-e még a karbantartáson.
Olvasónk levele után találod a KH válaszát!
Tisztelt BKV!
“Örömmel” értesültem, hogy megint sikerült kizsarolniuk pár milliárdot az adónkból, hogy a sok léhűtő alkalmazottjukat el tudják(juk) tartani.
Ha ennyire a pénzre hajtanak, akkor igazán kérhetnének arra is, hogy a BKV buszok – jelen esetben – a BPO-854 frsz. 260-as járaton foltozzák már össze a padlót, mert látni a kereket, meg az utat menet közben. Ez biztosan valami élménytúra, vagy városnézés része, ahol közelről is megtekinthetjük a világhírű kátyúinkat, de az Isten áldja meg magukat, ha valakinek beszorul oda a lába, akkor mi lesz a kommünikében? Frédy Flinstone Bp-en járt? Neki volt ilyen verdája, bár biztos nem ilyen drágán.
Észrevételeimet megosztom a felelős szervekkel és persze a BKV-figyelővel is.
Jó foltozgatást!
Egy extrém sportoló utas
Gál Mihály úr
„BKV-figyelő blog” szerkesztő részére
BKV-figyelő [bkvfigyelo@gmail.com]Tisztelt Gál úr!
Elöljáróban szeretném Önt tájékoztatni, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság folyamatosan végzi a személyszállítási tevékenységgel foglalkozó vállalkozások, így a BKV buszai állapotának szúrópróbaszerű ellenőrzését.
Tekintettel a bejelentésben szereplő probléma súlyosságára, fokozott balesetveszélyességére, a bejelentés valódiságtartalmát a Nemzeti Közlekedési Hatóság Közép-magyarországi Regionális Igazgatóságának közúti ellenőrei soron kívül, 2009. március 18-án ellenőrizték.
A BPO-854 forgalmi rendszámú autóbuszt ekkor a 69V járaton közlekedett.
Ellenőreink megállapították, hogy a bejelentésben szereplő hiba fennáll, a jobb oldali első kerék doblemeze elvált a padlólemeztől, mely kb. 10 cm-es rést eredményezett, ezen felül a járművön további hibákat is találtunk. Ezért 12 órakor az autóbusz további közlekedését megtiltottuk és azt a garázsba küldtük, valamint műszaki vizsgálatra az NKH vizsgáló állomására berendeltük.Budapest, 2009. március 19.
T. Sándor s. k. főosztályvezető