Közlekedésguru nevű olvasónk három rövid észrevételt küldött a BKV-nak. Lentebb olvashattok össze-vissza járó és késő buszokról, valamint egy éjszakai buszvezetőről, aki nem állt meg a megállóban, csak integetett az utasoknak.
Tisztelt BKV Zrt! BKV Figyelő!
Az utóbbi időben rengeteg negatív tapasztalatról hallottam az Önök szolgáltatásával kapcsolatban, a már korábban beküldötteken kívül. Elsőként a 168E jelzésű járatot említeném, amely hetek óta (amióta megkapta az “E” karaktert) nem indul este és reggel a kiírtak alapján, általában minden második indulás valós (emiatt a három műszakban dolgozó, a vonalat használó rokonom másfél órát utazik a korábbi egy óra helyett, ez egy esti műszak alatt oda-vissza számolva legalább egy óra plusz utazási idő, holott “expressz” jelzést kapott a járat). Hozzátenném, ha csatlakoznának a járművek fél óra alatt teljesíthető lenne az utazási táv.
Másodikként említeném az 5-ös autóbuszvonalat. Az útvonal hosszú (40km), a menetidő rövid (51-52 perc?) és a két végállomás közül egyik sem buszállomás. Ki gondolta azt valamely irodájukban ülve, hogy a vonalon “dolgozó” buszok majd elférnek a környező utcákon, az út szélén vagy egyéb szabálytalan helyen például a pihenőket eltölteni? A Székely Elek úti buszfordulónál legalább elférnének, de nem a Fő út kellős közepén és a Pasaréti téren. Abszurd, szervezetlen, meggondolatlan, a végállomások környékén élők életét feldúló (kerülgetni a buszokat, lehetetlen parkolás) és a cégről kizárólag negatív vélemények hadára vonatkozó “lépés” volt, azt már nem is említvén, hogy miért kell a 3-as, 62(A)-es és 69-es villamosok mögött kullognia, növelve a rendkívül rövidre szabott menetidőt? Mellesleg a Kajár utca – Pozsony utca – Fő út forduló borzalmas.
Harmadjára egy szombat (szeptember 27-e) éjjeli kedves tapasztalatomat osztanám meg Önökkel, mint a szolgáltatás mértékével, kényelmével és színvonalával tisztában lévő, a szolgáltatásért előre fizető utasuk. A “Moziünnep” elnevezésű rendezvény kedvezményét volt szerencsénk kihasználni egy este kezdődő vetítés alkalmával (korábban ugye dolgozik az ember), hogy megnézzünk egy filmet féláron. A film végét kiszámolva (a megadott filmhossz és a kezdés alapján némi rászámítással) igyekeztem tájékozódni az interneten a szolgáltatásukkal kapcsolatban, a kinézett menetrendek a megállókban is azonosak voltak. Az éjfél után 5 perccel várhatóan érkező 908-ashoz álltunk be a Kerepesi út 9., Aréna Pláza megállóba (az egyik helyen így, a másik helyen úgy hívják) még éjfél előtt pár perccel. Az Ikarus 260-as, Cinkotától 23 óra 38 perckor induló 908-as jelzésű autóbuszuk sofőre a megállóhoz érkezve kedvesen mosolyogva, integetve haladt el nagy sebességgel a megállóban várakozó 10-12 utasok mellett.
Ez felháborító, főként a mosolygós integetés az “otthagyottak” felé. Ezt semmi sem indokolhatja. Első indok, zsúfolt volt a jármű: És emiatt nem döntheti el az utas, hogy felszáll-e? Második indok: Szeretett volna pontosan érkezni a körtérre, hogy meg legyen a kellő pihenőideje. És?
Komolyra fordítva a szót: akinek a Hegyalja úti szakasz lett volna az uticélja vagy épp a Németvölgy, Farkasrét vagy Gazdagrét?
Várjon egy órát? – gyönyörű gondolat munkatársuktól.Később, éjfél 20-kor a 956-os járatuk pontos volt, megállt és volt rajta bőven hely (csuklós Ikarus 280). Valószínűsítem, hogy ha előbbi munkatársuk megáll az amúgy annyira zsúfálásig tömöttnek nem látszó szóló busszal, akkor is megvártuk volna eme következő járatukat, a probléma nem is ezzel van, hanem az egy bekezdéssel előbb felsoroltakkal.
Az Astoriánál csodálatosan utolértük menetrendszerint a 973-as járatukat. Igaz, ha valaki át szeretett volna szállni az előttünk álló buszra lehetősége nem lett volna az ott munkába állított biztonsági szolgálatuk miatt. Ha valaki épp Nagytétény felé igyekezne, hiába van jegye/bérlete várhat félórát. Télen különösen élvezetes ilyen szolgáltatást igénybe venni, emelt áron (350-es “extra” jegy).
Az Aréna Plázánál szándékosan ott hagyott utasok között volt külföldi is, aki emiatt telefonált az ismerősének egyből, aki gondolom erre szerette volna ha felszáll. A telefonban hallottak alapján (gondolom, hogy egy óra a következő) a “fuck” kifejezést többször, kiabálva hallván gondolom nem tett túl jó benyomást nála a BKV. Hajrá, csak így tovább!
Kívánok további fantasztikus munkát, remélem a tisztelt járművezető nem dicséretet kap Önöktől. Minimum prémiummegvonást és az éjszakai hálózattól egy- vagy több hónapig eltiltást (az éjszakai órabér hiányolásának érdekében) várnák el intézkedésül. Főként a pofátlansága miatt (integet, mosolyog és élvezi, hogy ott hagyja ily módon az utasokat? – Borzasztó).
Közlekedésguru