Tisztelt BKV Ügyfélszolgálat!
2008. január 27-én, 14:24 körül szálltam fel az Önök 18-as villamosára a Móricz Zsigmond Körtéren. Úti célom a Déli pályaudvar volt. Felszállás után a jól „megszokott” helyemre ültem, zenét hallgattam, és néztem ki az ablakon. A Szent Gellért teret elhagyva egy -akkor még idegen- ember kopogtatta meg a vállamat. Mivel hasonló még nem fordult elő velem, természetes, hogy megijedtem. Elfordultam, majd láttam, hogy egy ellenőr az.
Kapucnis, jól öltözött figura, Adidas felszerelésben. Amíg a bérletem vettem elő, a villamos jobb oldalán lévő Úrnak nézte meg a jegyét, mellyel semmi probléma nem volt, betépte, visszaadta az utasnak, majd jó utat kívánt neki. Ezek után az én bérletemet nézte meg, mellyel szintén minden rendben volt, megköszönte, majd eltettem.
Mivel nem hangosan hallgattam a zenét, így halottam hátulról, hogy egy külföldi utas kicsit nagyobb hangerővel magyaráz, hátrafordultam. Az ellenőr az utastájékoztató táblán mutatta a külföldi utasnak, hogy hol kell leszállnia majd, és mire kell átszállni ahhoz, hogy elérje a célját. A beszélgetés a külföldi utas anyanyelvén zajlott, megértették egymást.
A hátam mögött lévő –körülbelül velem egykorú- fiatalember otthon felejtette a bérletét, az ellenőr kénytelen volt megbüntetni. Végig rendkívül segítőkész volt, mindent elmondott neki, hogy hol kell majd bemutatni a bérletet, és még azt is mondta, sajnálja, hogy meg kell büntetni. Az ellenőr a Dózsa György téren szállt le a villamosról.
Remélem az ellenőrt az útvonal/időpont, esetleg a ruházata alapján be tudják azonosítani. Kérem, köszönjék meg neki a munkáját.
A kérdésem a következő lenne: A metró területén miért nem hasonló felfogású ellenőröket alkalmaznak?
Várom mielőbbi válaszukat!
Üdvözlettel: G. M. BKV Figyelő