Kedves Mindenki!
Tegnap este (11.11.) éjszakai busszal szerettem volna az újpesten lévő Árpád üzletháztól a Deák Ferenc térig utazni. A kitett menetrend alapján a busznak 0.24-kor kellett volna a megállóból indulni. Minthogy tegnap este nagyon hideg szél fújt, ezért igencsak feltűnt, hogy olyan 0.35 körül még nem érkezett meg a busz. Felhívtam a BKV zöld számát, ahol kellemes meglepetésben volt részem.
A telefont azonnal felvették (amint beléptem az almenübe), illendően köszöntek (ez már meglepő volt). Elmondtam, hogy melyik megállóban, milyen irányba közlekedő, milyen számú buszra várok. A diszpécser válaszában elmondta, hogy “a busz műszaki hiba miatt nem tudott elinduli a végállomásról, azaz hogy el tudott, de öt méter megtétele után lerobbant”. Elmondta továbbá, hogy “a buszt sajnos nem tudjuk pótolni, csak a másik végállomás felől, ami Önnek sovány vígasz”. Valamint hozzátette, hogy “elnézést kér a probléma miatt”.
Annyira meglepődtem ezen az teljesen korrekt, minden létező információt tartalmazó tájékoztatáson, hogy miután letettem a telefont, boldogan -és a hideggel mit sem törődve- sétáltam be Újpest központra. Nem volt arra szükség, hogy én csaljam ki a diszpécserből, hogy a műszaki hiba ellenére jön-e másik busz (vagy sikerült-e megjavítani azt), hanem kérés nélkül ő maga elmondott minden fontosat. Jó kedvűen, ugyanakkor együttérzően beszélt a diszpécser. Aztán Újpesten a többi várakozó utasnak már én mondtam el, hogy mi történt. Így aztán többedmagammal felszálltunk a kicsivel később érkező 950-esre és gond nélkül hazaértünk. Tudom-tudom, sokan hőzöngenek, hogy milyen béna ez a BKV, hogy nem képes pótolni a kiesett járatot, meg mi az, hogy elromlik a busz. Viszont az, hogy végülis normálisan tájékoztattak, mindezt képes volt feledtetni velem!
Üdv.:
XY.