Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a Tarlós István vezette budapesti önkormányzat a tervekkel ellentétben mégsem létesít kerékpársávot a Bartók Béla úton. Újbuda városfejlesztési koncepciójában korábban a bringasáv mellett a járdák kiszélesítése is szerepelt, de végül ez is lekerült a napirendről. A környék vendéglátósait tömörítő Bartók Béla Boulvard és a Magyar Kerékpárosklub szerint a környék lakói, üzletei és az erre közlekedők érdekeit szem előtt tartó fejlesztések nélkül megállhat a Bartók Béla út fejlődése, és „Dél-Buda legszebb utcája könnyen a Nagykörút és a Rákóczi út sorsára juthat”.
A Bartókon éppen nagyszabású felújítás zajlik, amelynek keretében jelentősen meghosszabbítják és kiszélesítik a villamosperonokat, hogy jobban passzoljanak az új CAF-szerelvényekhez. Az eredeti elképzelések szerint ezzel egy időben kellett volna megoldani a főváros és a XI. kerület terveiben is szereplő forgalomcsillapítást is. Igen ám, csakhogy Tarlósék lesöpörték az asztalról a korábbi terveket, és ragaszkodnak ahhoz, hogy ahol lehet, megmaradjon a jelenlegi kétszer kétsávos közút.
Annak ellenére is, hogy a rég várt átalakítás nem okozna kellemetlenséget az autósoknak, hiszen a Bartók Béla út forgalma a 4-es metrónak, a fonódó villamosnak, a Móricz Zsigmond körtér lezárásának és a kelenföldi P+R parkolónak köszönhetően jelentősen visszaesett.
Az út a gyakorlatban eddig is kétszer egysávosként működött, hiszen a külső sávot rakodó vagy parkoló autók, valamint kerékpározók foglalták el
– érvelt közleményében a Magyar Kerékpárosklub.
Az érdekvédelmi szervezetek hangsúlyozták, hogy a Bartók Béla út mára Budapest egyik legfontosabb kerékpáros útvonalává vált, amelyen már most is majdnem annyian kerekeznek, mint a Bajcsy-Zsilinszky úton. Biztonságos kerékpársávok híján viszont sokkal többen tekernek a járádán, mint például a Kiskörúton, amivel akaratlanul is veszélynek teszik ki az arra sétálókat, az ott lakókat, a kávézók, éttermek és galériák vendégeit.
A Bartók Béla Boulvard és a Magyar Kerékpárosklub közös demonstrációja július 11-én, hétfőn, este hat órakor kezdődik a Gárdonyi téren, ahonnan a résztvevő bringások és gyalogosok együtt a Bartók Béla út érintésével, az autósokat nem akadályozva vonulnak majd a Műegyetem rakpartra, hogy azután az Irinyi József utcát, a Karinthy Frigyes utat érintve térjenek vissza a Bartók Béla útra.
További részletek itt.