Ahogy arról a 24.hu is beszámolt, a parlament hétfőn nagy többséggel megszavazta az „engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről” szóló kormányzati törvényjavaslatot.
A Portfolio a Numbeo statisztikáira hivatkozva azt írta, hogy ha egy tíz kilométeres út tarifáját összevetjük a városlakók átlagos nettó keresetével, azt találjuk, hogy Tirana és Belgrád után Budapesten a legdrágább taxiba ülni egész Európában.
A Portfolio elemzői harmincnyolc európai nagyváros taxis tarifáit hasonlították össze. Az összehasonlítást a Numbeo nyílt internetes adatbázisában szereplő információk alapján végezték el. Mint hangsúlyozták, az oldal adatai a felhasználók (vélhetően a helyi lakosok) bevallásain alapulnak. „Ez persze felvet megbízhatósági kérdéseket, azonban sok bevalláson alapulnak az árak, a budapesti díjakat nézve pedig helyesek is” – írták.
Ha csak az alapdíjat nézzük, az abszolút papírforma érvényesül: a gazdagabb városokban – például Oslóban, Párizsban vagy Reykjavíkben – jóval többet kell fizetnünk, ha leintünk egy taxit, mint Szkopjében, Szófiában vagy Bukarestben. Igen ám, csakhogy ha a kilométerdíjat is figyelembe vesszük, már más a helyzet: az elemzés szerint a helyi keresetektől függetlenül Londonban, Zürichben és Luxemburgban a legdrágább a taxizás.