Belföld

Egyedi és cégére szabott!

Az MVM Partner kicsiknek és nagyoknak is egyaránt partnere

Elsősorban a magas minőséggel kíván népszerűvé válni az MVM Partner Energiakereskedelmi ZRt. a kis- és középvállalkozások (kkv-k) piacán, s ezen alapvetően az ügyfelek kiszolgálásának módját értik. Miként lehet ezt elérni az egyre keményebb versenytereppé váló árampiacon? Egyebek mellett erről beszélgettünk a társaság két vezetőjével, Lehőcz Balázs Gáborral és Dr. Ugron Gáspár Gáborral.

Egyedi és cégére szabott! 1

Az MVM Partner az elsők között ismerte fel, hogy a kkv-szektorra is figyelni kell, ha egy szabadpiaci villamosenergia-kereskedő leendő ügyfeleit pásztázza. Azt mondják, a magas minőségre helyezik a hangsúlyt, de hogyan beszélhetünk magas minőségről egy ilyen szolgáltatás esetén? Ha van áram, jó a minőség, ha nincs, akkor rossz. Vagy azért ez nem ilyen egyszerű?

A villamosenergia-szolgáltatás fizikai paramétereit törvény szabályozza, ott csakugyan nincs értelme minőségi különbségekről beszélni. Ám egy kkv számára az is fontos, miként foglalkoznak vele, mint ügyféllel. Ennek a szektornak mások az igényei, mint a nagyfogyasztóknak, mert szereplői nem engedhetik meg maguknak, hogy külön szakembert alkalmazzanak az energia-beszerzésekre, pedig ahhoz, hogy valaki optimális ajánlatot kapjon, a lehető legpontosabban meg kell határoznia egy sor, a saját cégére jellemző fogyasztási szokást, struktúrát. Mi ebben segítünk. A hozzánk fordulókkal – telefonon, személyesen vagy e-mailben is felkereshetnek minket – két munkanapon belül felvesszük a kapcsolatot, és cégre szabott, pontos ajánlatot készítünk számukra. Arra is van mód, hogy felülvizsgáljuk azokat a díjtételeket és eszközöket, amelyek alapján egy partnerünk a rendszerhasználati díjat fizeti, mert ezt is ingyenesen elvégezzük. Nálunk a legkisebb fogyasztó is személyes kapcsolattartót kap, vagyis ha bármilyen problémája akad, tudja, kit kell keresnie.

Van-e a szerződéskötéseknek szezonális jellege? Számítanak-e nagyobb érdeklődésre az őszi időszakban?

Mindenképpen. A kkv-szektor fogyasztói rendszerint január 1-jétől december 31-ig tartó, vagyis az üzleti tárgyévre vonatkozó szerződéseket kötnek. Ezáltal a döntéshozatal október–november hónapra esik, így ez egy felfokozott ajánlatkérési időszak. Érdemes minél több ajánlatot bekérni, s úgy látjuk, hogy az MVM Partner szolgáltatásai iránt érdeklődők ezzel egyre inkább tisztában is vannak. Minél több ajánlatkérés árasztja el ugyanis a piac egészét, annál inkább érzékelhető lesz a verseny árcsökkentő hatása. Jelenleg egyébként a világpiaci folyamatok is segítenek az árak letörésében, úgyhogy a jövő évi áramvásárlás kevesebbe fog kerülni az ideinél.

Hány ügyfele van most az MVM Partnernek a kkv-szegmensben?

Az MVM Partner 2009 év elején kezdte meg tevékenységét ebben a szektorban. Jelenleg 7–800 szerződött partnerünk van, mintegy 2500 fogyasztási hellyel. Számunkra nem a minél több ügyfél akvirálása a cél, mi a versenyben is a minőséget, az ügyfélkiszolgálás minőségét akarjuk garantálni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik