Kultúra koronavírus

Dollármilliókat veszíthet az új James Bond, hiába az év legsikeresebb hollywoodi filmje

Mladen ANTONOV / AFP
Mladen ANTONOV / AFP

A legutóbbi hétvégén a Nincs időnk meghalni összesített jegybevétele meghaladta a 730 millió dollárt, ezzel a James Bond-folytatás egyszerre lett az év legtöbb bevételt hozó hollywoodi filmje és a legjobban teljesítő film a kasszáknál, amióta a COVID-19 megjelent a színen, és csaknem leállította a filmipart.

Az akciódús kémfilm, amelyet a koronavírus miatt többször is elhalasztottak, a világjárvány korszakának ritka kasszasikerévé vált, és ez az elemzők szerint még izgalmasabbá teszi, hogy a fő célcsoport felnőtt közönség kevésbé szívesen tér vissza a mozikba, mint a fiatalabbak. A film gyártása azonban több mint 250 millió dollárba került, legalább 100 millió dollárba a promóciója, és további tízmilliókba a tizenhat hónapos halasztás. Bennfentesek szerint a Nincs idő meghalninak közel 900 millió dollárt kell keresnie ahhoz, hogy nullszaldós legyen, ami reális lenne, ha a pandémia nem borította volna fel teljesen a moziipart. A produkcióhoz közel álló források szerint a film így 100 millió dolláros veszteséggel számolhat a mozikban. Más iparági források szerint a veszteség nem éri el a kilenc számjegyű összeget, bár még így is jelentős lenne, írja a Variety.

A lap megszólaltatta a filmet gyártó MGM stúdiót is, amely azonban kategorikusan cáfolta, hogy veszteséges lenne az új Bond-film, igaz, ezt valamennyi iparági forrás máshogy látja. A Variety azt is megjegyzi, távolról sincs egyedül a Nincs idő meghalni, hiszen a pandémiakorszak összes nagy blockbuster filmje veszteséges, a legnagyobb veszteséget Az utolsó párbaj hozta össze, amely mindössze 27,4 millió dolláros bevételt gyűjtött a mozikban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik