Rendkívül bosszantó tud lenni, ha egy régóta vágyott terméket megveszünk, majd a fizetést követően felfedezzük, hogy máshol sokkal olcsóbban is hozzájuthattunk volna. Azt is sokan átéltük már, amikor egy drága elektronikai eszköz épp a garancia lejárta után hibásodott meg. Arról nem is beszélve, ha röviddel a vásárlást követően esik le a szekrényről a drága plazma tévé, vagy lopják el mobiltelefonunkat a tömegben.
A magyarok ráadásul 2020-ban rekordmennyiségben vásároltak online. A lakosság 20%-a havonta, 6%-a pedig hetente minimum egyszer rendelt webshopokból. A lendület idén sem csökken, hiszen 10-ből 9 rendszeresen online vásárló magyar kártyabirtokos tervezi, hogy 2021-ben ugyanolyan aktív marad, mint tavaly.
Az adatokat a Mastercard 2021-es Fizetési Élmény Riportja szolgáltatta. A felmérés kimutatta, hogy az e-kereskedelem visszavonhatatlanul a mindennapjaink része lett. Erre a trendre reagálva a fizetéstechnológiai cég új szolgáltatást vezet be a Mastercard prémium kártyák birtokosai részére, és díjmentes biztosítást nyújt az online vásárlások mellé.
Eszerint a Magyarországon kibocsátott Mastercard Platinum betéti- és hitelkártya, a Mastercard World Elite betéti- és hitelkártya, valamint az Üzleti vagy Vállalati Mastercard prémium betéti- és hitelkártya birtokosai online vásárlásaikhoz kapnak plusz védelmet, díjmentesen. A szolgáltatást a kártyakibocsátó banknak kell aktiválnia.
A cég prémium kártyás ügyfelei már eddig is több kényelmi szolgáltatást vehettek igénybe, például használhatják a reptéri várót és gyorsító sávot, vagy a PressReader alkalmazást a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren. Az online biztosítási csomag most a szárnyaló e-vásárlásra reagál és ad plusz védelmet a prémium ügyfeleknek.