Az IDEA Intézet szerint a Fidesz Stop Gyurcsány! Stop Karácsony! kampányának több célja lehetett. Az egyik az ellenzéki előválasztás kommunikációs ellensúlyozása, a másik a Kubatov-lista frissítése.
A petíciónak nevezett adatgyűjtés a legutolsó fideszes közlések szerint már több mint 1 millió embert ért el.
Az IDEA Intézet egyetlen kérdés erejéig (szeptember végétől október 9-éig) vizsgálta a petíció társadalmi ismertségét, azt, hogy a magukat Fidesz-szavazóknak vallók, illetve a pártoktól távolságot tartók aláírták-e a kezdeményezést.
Kiderült, a fideszesek 52 százaléka és a Mi Hazánk Mozgalom híveinek 18 százaléka írta alá a petíciót. Ez mintegy 1,3‒1,4 millió embert jelent, ami az adatfelvétel hibahatárait figyelembe véve (2000 fős mintánál ez legfeljebb ±2,2 százalékpont) jól közelíti az aláírtak számát.
Az intézet által „adatgyűjtésnek” nevezett akció ugyanakkor nem volt túl sikeres az ismeretlen (nem árulja el/nem tudja, kire szavaz) pártpreferenciájúaknál. Csak 4 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy aláírta a Karácsony Gergely és Gyurcsány Ferenc megállítását követelő nyilatkozatot, 50 százalékuk nem-igen tudta, miről is van szó.
A Fidesz egyébként az előválasztás második fordulója után úgy döntött, hogy immár Stop Gyurcsány! Stop Márki-Zay! címmel folytatja az aláírásgyűjtést.