Iskolatáska, tolltartó, füzet: a suli közeledtével hirtelen ezek lesznek a szülők által legkeresettebb kiegészítők. Idén azonban valami megváltozott. Ahogy az az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal vizsgálatából kiderült, 2013-ban egyre több szülő dönt úgy, hogy a sulikezdéshez nélkülözhetetlen dolgokat az interneten keresztül vásárolja meg, vagy legalábbis ott tájékozódik.
Mindez számokban is: 2013 nyarán közel négyszer annyian kerestek az interneten iskolatáskát, mint tavaly. A tolltartók és a füzetek esetében duplaannyian böngésztek a netes vásárlási lehetőségek közt.
A tanszerek és az iskolai kiegészítők piacán évről évre megjelennek a különböző mesehősök, sztárok és csapatok képeivel díszített termékek. Idén a legnépszerűbb motívum a Monster High, melyet a Pókember, a Csillagok háborúja, a Verdák és az FC Barcelona követnek.
Sokan nem kisiskolásoknak keresnek termékeket, hanem nagyobb gyerekeknek. Ilyenkor jellemzően megnő a számítógépek és notebookok iránti kereslet is. Idén ezek mellett a táblagépek, avagy tablet PC-k forgalma nőtt érdemben a tavalyi év azonos időszakához képest.
Robbanásszerűen nő a mobilról vásárlók száma
Áttörést jelent, hogy 2013-ban ötször annyian keresnek iskolakezdéshez kapcsolódó termékeket mobileszközökről mint egy évvel korábban. Ez egyrészt az okostelefonok és a táblagépek elterjedésével, másrészt a hazai webáruházak mobileszközökre optimalizált felületeinek fejlődésével magyarázható.
„Eddig minden évben az volt a legszembetűnőbb, hogy a szülők egyre fiatalabb korban vesznek gyermeküknek számítógépet és mobiltelefont. Idén viszont az a legfontosabb változás, hogy egyre többen keresnek iskolakezdéshez kapcsolódó termékeket online, ráadásul robbanásszerűen megnőtt a mobileszközről vásárlók száma” – mondta Jenei Péter, az Olcsóbbat.hu portálvezetője.
Korán kezdődött a roham
Tavaly a vásárlási roham augusztus harmadik hetében kezdődött, idén viszont már most, a hónap második hetében elindult a vásárlási láz. Ennek oka valószínűleg az is, hogy a hirtelen lehűlés miatt sokan korábban hazajöttek nyaralásukról, vagy a hónap végére halasztották utazásukat.
A tudatos vásárlók ilyenkor az árak mellett leginkább arra figyelnek, hogy a termékek óvják gyermekük egészségét és hosszú ideig használhatóak maradjanak.