Élet-Stílus

Tombol az iskolakezdési vásárlási láz!

iskolás (iskolás, )
iskolás (iskolás, )

A szülők idén korábban kezdtek keresgélni, egyre többen mobilról.

Iskolatáska, tolltartó, füzet: a suli közeledtével hirtelen ezek lesznek a szülők által legkeresettebb kiegészítők. Idén azonban valami megváltozott. Ahogy az az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal vizsgálatából kiderült, 2013-ban egyre több szülő dönt úgy, hogy a sulikezdéshez nélkülözhetetlen dolgokat az interneten keresztül vásárolja meg, vagy legalábbis ott tájékozódik.

Mindez számokban is: 2013 nyarán közel négyszer annyian kerestek az interneten iskolatáskát, mint tavaly. A tolltartók és a füzetek esetében duplaannyian böngésztek a netes vásárlási lehetőségek közt.

A tanszerek és az iskolai kiegészítők piacán évről évre megjelennek a különböző mesehősök, sztárok és csapatok képeivel díszített termékek. Idén a legnépszerűbb motívum a Monster High, melyet a Pókember, a Csillagok háborúja, a Verdák és az FC Barcelona követnek.

Sokan nem kisiskolásoknak keresnek termékeket, hanem nagyobb gyerekeknek. Ilyenkor jellemzően megnő a számítógépek és notebookok iránti kereslet is. Idén ezek mellett a táblagépek, avagy tablet PC-k forgalma nőtt érdemben a tavalyi év azonos időszakához képest.

Robbanásszerűen nő a mobilról vásárlók száma

Áttörést jelent, hogy 2013-ban ötször annyian keresnek iskolakezdéshez kapcsolódó termékeket mobileszközökről mint egy évvel korábban. Ez egyrészt az okostelefonok és a táblagépek elterjedésével, másrészt a hazai webáruházak mobileszközökre optimalizált felületeinek fejlődésével magyarázható.

„Eddig minden évben az volt a legszembetűnőbb, hogy a szülők egyre fiatalabb korban vesznek gyermeküknek számítógépet és mobiltelefont. Idén viszont az a legfontosabb változás, hogy egyre többen keresnek iskolakezdéshez kapcsolódó termékeket online, ráadásul robbanásszerűen megnőtt a mobileszközről vásárlók száma” – mondta Jenei Péter, az Olcsóbbat.hu portálvezetője.

Korán kezdődött a roham

Tavaly a vásárlási roham augusztus harmadik hetében kezdődött, idén viszont már most, a hónap második hetében elindult a vásárlási láz. Ennek oka valószínűleg az is, hogy a hirtelen lehűlés miatt sokan korábban hazajöttek nyaralásukról, vagy a hónap végére halasztották utazásukat.

A tudatos vásárlók ilyenkor az árak mellett leginkább arra figyelnek, hogy a termékek óvják gyermekük egészségét és hosszú ideig használhatóak maradjanak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik