Kiterjesztik a Budapest-Lajosmizse vasútvonal fejlesztését a Lajosmizse-Kecskemét szakaszra, így a teljes 142-es vonal megújulhat – közölte Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója szombaton a Facebook-oldalán. A vezérigazgató bejegyzésében emlékeztetett: a BFK március 12-én tette közzé a 142-es vonal felújításáról és fejlesztéséről szóló tervezési közbeszerzési felhívást, amelynek eredménye hamarosan várható. Bár hivatalosan Lajosmizsénél véget ér a budapesti elővárosi vasúti zóna, a kiírás lehetőséget ad a külső szakasz – Lajosmizse-Kecskemét – fejlesztésének megtervezésére is.
Vitézy szerint a beruházás során villamosíthatják a teljes vonalat, megújulhat a pálya és akadálymentesíthetik az állomásokat, ezáltal a jelenleginél terhelhetőbb vasútvonal jönne létre, amely a Budapest-Cegléd-Kecskemét fővonal alternatívája lehet, és akár teherszállításra is alkalmassá válhat. A rekonstrukció után a tervek szerint lesznek olyan vonatok, amelyek Budapesttől Kecskemétig közlekednek, Lajosmizse és Kecskemét között félóránként járnak majd a vonatok. A vonal középső szakaszáról a zónázó vonatok a zónahatártól már megállókat kihagyva, gyorsan közlekednek a főváros belseje felé. A járatok sűrítéséért a zónahatártól befelé és néhol a zónahatártól kifelé is második vágányt kellene kiépíteni. Igény szerint parkolókat és kerékpártárolókat építenek – tudatta a BFK.
A beruházás előkészítése a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közös feladata. A teljes vonal előkészítése 2022 végéig tart, a beruházás kivitelezéséről és annak ütemezéséről azt követően születhet majd újabb döntés – olvasható az MTI által ismertetett közleményben.