Belföld

ERPblog: üzleti blog vállalatvezetőknek

A novemberben indított ERPblog.hu egy idehaza még gyerekcipőben járó műfaj, a szakmai-üzleti blog egyik első képviselője. A blog a vállalatirányítással foglalkozik, és saját meghatározása szerint elsősorban a magyarországi kis- és középvállalatok illetékes vezetőit célozza meg.












ERPblog: üzleti blog vállalatvezetőknek 1


ERPblog: üzleti blog vállalatvezetőknek 2
ERPblog: üzleti blog vállalatvezetőknek 3

Általában véve a blogszféra Magyarországon is virágzik, vállalati közönség számára azonban nálunk még kevesen írnak. Az üzleti blog nem teljesen különálló műfaj: sok mindenben hasonlít a szélesebb körben ismert magánblogokhoz, ám néhány érdekes különbség is van közöttük.

“Az alapok azonosak – kezdi a bemutatást Sperla Ervin, az ERPblog.hu szerkesztője. – Mi is független médiumként működünk. Informális stílusban megírt, könnyen emészthető, rövidebb cikkeket közlünk a weben, általában napi rendszerességgel. A mi írásainkhoz is bárki szabadon hozzászólhat, így a blog tartalmát a szerzők és a szerkesztő mellett az olvasóközönség is alakítja.

Ugyanakkor egy üzleti blognak keményebb elvárásokkal kell szembenéznie. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy nekünk nyíltan fel kell vállalnunk magunkat. Magánblogoknál gyakran előfordul, hogy a szerző inkognitóban marad. Nálunk viszont nincs helye a titkolózásnak és írói álneveknek. Az ERPblog szerzői a vállalatirányítás területén dolgozó szakemberek, akik valódi nevükkel és arcukkal vállalják a cikkeiket. Mi komoly pénzügyi és gazdasági következményekkel járó kérdésekben foglalunk állást, ezért ha azt akarjuk, hogy az olvasóink elfogadjanak bennünket, és meghallgassák a véleményünket, tudniuk kell rólunk, hogy kik vagyunk, és mit miért mondunk. Szavahihetőség nélkül nem lennénk életképesek.”

Az ERPblognak már szakmai támogatója is akadt: a Microsoft Magyarország, amely egyúttal az ERP-piac egyik szereplője is. “Nagyon örülünk annak, hogy egy ekkora cég fantáziát lát bennünk – mondja Sperla Ervin. Ugyanakkor belátjuk, hogy az együttműködésünk kényes kérdéseket is fölvethet, hiszen a cég piaci versenyző. Úgy kerülhetjük el a legkönnyebben a félreértéseket, ha nyíltan felvállaljuk, és egyértelműen kezeljük a dolgot. Ezért írtuk ki a címlapunkra is a támogatás tényét: nincs mit takargatni rajta.

A Microsofttal kötött egyezségünk úgy szól, hogy a támogatás nem jelentheti a függetlenségünk feladását. Az ERPblog legfontosabb értéke a hitelessége; ha az elvész, akkor nekik sem lesz mit támogatniuk. Ha viszont egy piaci szereplő egy független blogot támogat, amelyben őt kritizáló tartalom is megjelenhet, azzal önbizalmat sugároz a leendő ügyfelei felé. Ez adott esetben többet jelenthet, mintha közvetlenül reklámozná magát. Bízunk abban, hogy így mindenki jól jár.

Az a helyzet, hogy nemcsak a Microsoft van jelen a piacon, tehát az a természetes, ha a blog sem csak róla szól. A támogatói kapcsolatoknak köszönhetően persze könnyebben elérjük az ő termékeikkel foglalkozó cégeket és szakembereket, de nyitva állunk a többi piaci szereplő felé is. Az a célunk, hogy a hozzánk látogató vállalati vezetők minél teljesebb képet kapjanak a piac egészéről.”













ERPblog: üzleti blog vállalatvezetőknek 1


ERPblog: üzleti blog vállalatvezetőknek 2
ERPblog: üzleti blog vállalatvezetőknek 3



Az ERPblog célközönségét adó kis- és középvállalatok körében ma még kevéssé elterjedt a korszerű vállalatirányítási megoldások használata. Ez azt jelenti, hogy a terület még dinamikus fejlődés előtt áll. Ebben a helyzetben a beszállítók és a vevők közös érdeke, hogy ne csak az egyes szereplők részesedése, hanem a piaci torta egésze is növekedjen. Egy jól működő szakmai-üzleti blog sokat segíthet ebben. Tájékoztathatja a vállalatokat a rendelkezésükre álló lehetőségekről, megszólalási lehetőséget adhat a különböző termékek képviselőinek, foglalkozhat a felhasználók által fölvetett problémákkal és kérdésekkel, továbbá reklámszlogenektől mentes, egyszerű, érthető nyelven bemutathatja a szakterület alapjait.

“Az ERP, a CRM és a blogon gyakorta előforduló többi sejtelmes betűszó alapvető vállalati funkciókat és tevékenységeket takarnak” – magyarázza Sperla Ervin. “Ezt a területet általában közvetlenül a vállalatok felső vezetői ellenőrzik. Mindennaposak a milliós nagyságrendű bevezetési projektek, amelyek a szervezet irányítását helyezik új alapokra. A vezetőkből álló olvasótábor és a téma komolysága ennek megfelelő hangvételt követel tőlünk.

Ugyanakkor ebben a környezetben is kihasználhatjuk a blog műfaji előnyeit. Olyan dolgokról írhatunk, amik nagyon fontosak és nagyon érdeklik a vállalatokat, ám egy csillogó termékbrosúrában vagy formális céges prezentáción soha nem hangoznak el. Amiről pedig nem írunk, azt a blogon meg lehet kérdezni, és a szakértő szerzőink őszinte válaszokat adnak.”

Az ERPblog arra törekszik, hogy mértékadó szakmai fórummá váljon, ahol a szoftvergyártó cégek szakemberei és meglévő vagy leendő ügyfeleik informális közegben beszélhetik meg a problémákat. Reményeik szerint a blog szerzőiből és olvasótáborából kialakuló közösség értékes információforrás lesz a döntés előtt álló vállalatvezetők számára. “Még csak az út legelején tartunk – fejezi be Sperla Ervin –, de már az első hozzászólások azt sejtetik, hogy érdekes szakmai vitáknak és felvetéseknek tudunk majd teret adni.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik