Kultúra

Tarantino is a Scorsese által ajánlott filmeket nézi a karantén alatt

ROBYN BECK / AFP
ROBYN BECK / AFP

A lassan egy éve tartó koronavírus-járvány alatt a legtöbb időt otthon töltöttük, így nem csoda, hogy megugrott a különböző streamingszolgálatók nézettsége. Orrba-szájba nézzük a filmeket és sorozatokat, Martin Scorsesével és Quentin Tarantinóval egyetemben. Scorsese össze is állított egy közel ötven brit filmet tartalmazó listát, melyet megnézésre ajánlott Tarantinónak és Edgar Wright rendező-forgatókönyvírónak (Nyomd, Bébi, nyomd, Világvége), írja az Indiewire.

Wright és Tarantino a The Empire Film Podcast című műsorban beszéltek erről, akik otthoni filmklubokat tartottak.

Nagyon szép. Olyan módon tartottuk a kapcsolatot, mint a cinephilek. A járvány kevés áldásainak egyike az volt, hogy el tudtunk tűnni órákra otthon

– mondta Wright.

Edgar szociálisabb, mint én. Nagy dolog, hogy az elmúlt 9 hónapban beszéltem vele

– tette hozzá Tarantino.

A filmklub alkotásainak nagy részét Scorsese ajánlotta Wrightnak egy ajánlási listát, melyen a rendező legnagyobb kedvencei szerepelnek. Wright továbbküldte ezeket Tarantinónak, így szinte olyan volt, mintha együtt filmkluboznának.

Scorsese filmlistája:

Station Six Sahara (Seth Holt, 1963)

Nowhere to Go (Seth Holt), 1958)

A dada (The Nanny, Seth Holt, 1965)

Brief Ectasy (Edmond T. Gréville, 1937)

Fogadó a keresztútnál (The Halfway House, Basil Dearden, 1944)

48 óra (Went the Day Well?, Alberto Cavalcanti, 1942)

Madonna of the Seven Moons (Arthur Crabtree, 1945)

A szürke sátán (The Man in Grey, Leslie Arliss, 1943)

Viszontlátásra a kiállításon (So Long at the Fair, Terence Fisher, 1950)

Stolen Face ( Terence Fisher, 1952)

Four Sided Triangle ( Terence Fisher, 1953)

The Sound Barrier (David Lean, 1952)

Egy boldog emberöltő (This Happy Breed, David Lean, 1944)

Guns at Batasi ( John Guillermin, 1964)

Mr. Cockrill esete (Green for Danger, Sidney Gilliat, 1946)

The Mind Benders (Basil Dearden, 1963)

To the Public Danger (Terence Fisher, 1948)

It Always Rains on Sunday (Robert Hamer, 1947)

A High Wind in Jamaica (Alexander Mackendrick, 1965)

The Queen of Spades (Thorold Dickinson, 1949)

Londoni fiúk (Hue and Cry, Charles Crichton, 1947)

Pink String and Sealing Wax (Robert Hamer, 1945)

The Blue Lamp (Basil Dearden, 1950)

The Good Die Young (Lewis Gilbert, 1954)

Az első szó (Mandy, Alexander Mackendrick, 1952)

Vampyres (José Ramón Larraz, 1974)

Uncle Silas (Charles Frank, 1947)

Az ördög házának legendája (The Legend of Hell House, John Hough, 1973)

Night of the Eagle (Sidney Hayers, 1962)

The Flesh and the Fiends (John Gilling), 1960)

The Snorkel (Guy Green, 1958)

A félelem íze (Taste of Fear, Seth Holt, 1961)

The Damned ( Joseph Losey, 1962)

The Plague of the Zombies (John Gilling, 1966)

Quatermass és a pokol (Quatermass and the Pit, Roy Ward Baker, 1967)

Dr Jekyll & Sister Hyde (Roy Ward Baker, 1971)

Az ördög menyasszonya (The Devil Rides Out, Terence Fisher, 1968)

The Asphyx (Peter Newbrook, 1972)

Underground (Anthony Asquith, 1928)

Hulló csillagok (Shooting Stars, Anthony Asquith, 1928)

A gyűlölet áldozata (Sapphire, Basil Dearden, 1959)

Whistle and I’ll Come To You (Omnibus, Jonathan Miller, 1968)

Az éjszaka halottja (Dead of Night, 1945)

Kései szenvedély (The Lonely Passion of Judith Hearne, Jack Clayton, 1987)

Az ártatlanok (The Innocents, Jack Clayton, 1961)

Tökmagevő (The Pumpkin Eater, Jack Clayton, 1964)

A hetedik fátyol (The Seventh Veil, Compton Bennett, 1945)

Yield to the Night (J. Lee Thompson, 1956)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik