A kanadai, pontosabban Brit Columbia-i E-Comm, vagyis az az ügynökség, amely a segélyhívó telefonszámot, a 911-et biztosítja a diszpécsereivel, közölte, hogy idén a koronavírussal kapcsolatban keresték őket a legtöbbször. De nem úgy, ahogy talán elsőre gondolnánk.
A CBS News közölte az E-Comm azon listáját, amelyek a legtöbb bosszúságot okozó hívásokat rangsorolják évről évre, hogy így hívják fel a figyelmet arra, csak valódi vészhelyzet miatt tárcsázzák az emberek a 911-et.
A legtöbb bosszúságot idén a hibás ételrendelések miatti megkeresések adták, ezt követi, a kérdés, hogy teljes lezárás van-e éppen, de bankkártyákkal, dohányzással kapcsolatban is gyakran hívják őket.
Meghan McMath, az egyik diszpécser azt nyilatkozta, azért okoznak gondot az ilyen hívások, mert elveszik a forrást a valódi problémák elől, mert míg ezekre reagálnak, addig, akiknek valóban komoly segítségre lenne szükségük, azoknak nem tudnak segíteni. Röviden: akkor hívják őket, ha élet vagy tulajdon van veszélyben.
A top 10-es lista pedig:
- Ételszállítással kapcsolatos panaszok.
- Érdeklődni az iránt, hogy a járvány miatt teljes zárlat van-e érvényben.
- Megkérdezni, a koronavírus miatt törvénytelen trambulint birtokolni.
- Segítséget kérni a sürgősségi ellátás igényléséhez.
- Arra panaszkodni, hogy a használt matrac koszosabb, mint ahogyan azt a hirdetésben állították.
- Jelenteni, hogy a bankkártyát benyelte a bankautomata.
- Feljelenteni egy szomszédot, aki nemdohányzó épületben dohányzik.
- Aziránt érdeklődni, hogyan lehet a bűnüldözés területén elhelyezkedni.
- Megkérdezni, mennyi az idő.
- Segítséget kérni, ha kizárták magukat az autóból.
Az E-Commot idén több mint 1,7 millió esetben hívták a 911-es telefonszámon.