„A suli, meg a lecke után örültem, ha maradt egy kis időm a barátokra meg a játékra” – a legtöbb ember valami hasonlót válaszolna, ha megkérdeznék, mit csinált 13 – 15 éves korában. Noa Mintz viszont azt, hogy ekkor vitte sikerre első vállalkozását, a Nannies by Noa, bébiszitter-, és dadusközvetítőt. A szórakozásból indított cég, már a második évét, közel félmillió dolláros nyereséggel zárta, és annyira kinőtte magát, hogy az alapító kamaszlány elkezdett az üzleti életben már több-kevesebb tapasztalattal rendelkező felnőtteket interjúztatni, ugyanis egy profi üzletvezetőre volt szüksége.
Noa Mintz (kép: LinkedIn)
Pedig Noa története egészen szokványosan indult: a kislány utálta a bébiszitterét, folyton panaszkodott miatta az anyjának. Aki viszont azt válaszolta, hogy New Yorkban nagyon nehéz megfelelő dadust találni, így Noa vagy megbékél a jelenlegivel, vagy keres magának egy olyat, akit el tud fogadni, de a szüleinek is megfelel.
Noa pedig keresett egy ilyet, mire az anyja dicséretként azzal viccelődött vele, hogy ha ennyire ügyes, akár céget is alapíthatna. A lány pedig ezt a mondatot is komolyan vette. Bár a Nanies by Noa a lány apjának nevén van, és ügyfélkörét is papa gazdag kliensei körében alapozta meg, Noa egyedül építette fel a céget, melynek ma már 24 főállású dadus, és 50 bébiszitter dolgozik – írja a brit Metro.
Noa édesanyja, Meredith Berkman, volt újságíró azt mondja a lánya született vállalkozó. „Míg más gyerekek sportolni szeretnek, vagy a színészettel foglalkozik, őt az üzlet érdekli. Már amikor hét éves volt, azzal nyaggatta az egyik barátnőmet, hogy alapítson vele egy szülinapszervező céget” – mesélte.