Lukácsi Zoltán
De mi a teendő akkor, ha nem vagyunk elégedettek a bankunkkal? A közhiedelemmel ellentétben bankot váltani nem is annyira bonyolult és nehézkes feladat. Nem árt persze hozzá egy bank, ahová érdemes átmenni, valamint egy bankszámla, amelyet esetleg még a döntés előtt ki lehet próbálni. Most a CIB Classic Magánszámlát és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat három hónapon át az „óvatos duhajok” is díjmentesen vehetik igénybe, minden további elkötelezettség nélkül – tudtuk meg Lukácsi Zoltántól, a CIB Bank Lakossági marketing főosztályának vezetőjétől.
A felmérések szerint egy átlagos magyar ügyfél ma már két bankkal áll kapcsolatban, ám miközben a „másodbanknál” pusztán valamilyen hitele, esetleg megtakarítása van, továbbra is a megszokott „főbanknál” vezetett számlájára érkezik a jövedelme, s jellemzően erről fizeti fix költségeit, háztartásának rezsijét is. A kötődés erősségére utal, hogy a főbank váltását a legtöbben aránytalanul nehézkesnek gondolják, és sok esetben még a nagymértékű költségcsökkenés lehetősége sem elég ösztönző számukra e lépés megtételéhez. Ennek elsődleges oka a megszokás, amely mind az árat, mind a szolgáltatások minőségét tekintve nem kevés beletörődést feltételez az ügyfelek részéről, hiszen egyesek nem titkoltan drágállják a főbank szolgáltatásait, illetve nem elégedettek a kiszolgálás minőségével. Fontos, hogy e tekintetben változás következzen be a lakosság szemléletében, s az ügyfelek tudatosan keressék a számukra optimális megoldást, az ár, a kiszolgálás és a termékkínálat szempontjából egyaránt – véli Lukácsi Zoltán.
Sokaknak – az Európai Unió fejlettebb tagországainak polgáraitól eltérően – az ár nem fontos tényező, az ügyfelek kétharmadának sem a számlával, sem a kártyával, sem a megbízásokkal kapcsolatos költségekről nincs pontos információja. Többen a közüzemi beszedési megbízások átvitele miatt is körülményesnek gondolják a bankváltást, pedig a tapasztalatok azt mutatják, egy hónap alatt át lehet állni egyik rendszerről a másikra. Ráadásul az ügyfél-azonosító alapján a szolgáltatók pontosan azonosítják fogyasztóikat, ezért nem fenyeget az a veszély, hogy adott időszakért esetleg kétszer kelljen fizetni.
Mindezen tapasztalatok alapján a CIB Bank egyedülálló módon igyekszik a bankváltáson gondolkodók segítségére lenni a döntésben és a választásban. A www.cib.hu honlapon található kalkulátor segítségével villámgyorsan bárki a végére járhat, joggal lehet-e elégedett vagy elégedetlen aktuális bankjával a számlavezetés költségeit illetően, hiszen a kalkulátor segítségével hamar meghatározható, hogy a CIB-nél az optimális számla kiválasztásával mennyi lenne a havi bankköltség. Ha valaki még így is hezitál, a CIB Bank három hónapig díjmentesen biztosítja számára a CIB Classic Magánszámla és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások kipróbálásának lehetőségét. Azaz nem csupán a számlavezetésért nem kell fizetni, de a CIB Mobilbank Számlafigyelő szolgáltatásért, vagy az internetes bankolásért sem. Mi több, a számlához kapcsolódó 1 millió forintos haláleseti biztosítás is díjmentes negyedévig, akárcsak az arról teljesített csoportos beszedési megbízások. További fél évvel meghosszabbított díjmentes periódusra számíthat az, aki arra az elhatározásra jut, hogy jövedelmét erre a számlára utaltatja, illetve otthonának rezsiköltségeit is innen rendezi.
Igazi gavallérként a bank 15 000 forint egyszeri jóváírásával is hozzájárul a rezsihez!
Ezt az összeget az új ügyfeleken kívül mindazok a régebbi számlatulajdonosok is megkapják, akik ismerőseiknek ajánlják a CIB-et, és közreműködésükkel egy új ügyfél nyit számlát a banknál. Hogy ne legyen semmilyen akadálya a bankváltásnak – még a meglévő hitelintézeténél „lemerített” folyószámlahitel-keret sem –, az új számla megnyitásakor a CIB Bank az előző banknál biztosítottal azonos összegű hitelkeretet nyújt, igénylési díj felszámolása nélkül.
Aki a CIB-et választja, az 21. századi, európai uniós színvonalú szolgáltatásokat választ. A CIB üzleti filozófiájának fókuszában az ügyfelek igényei állnak, amit a bankcsoport mottója is jelez: „Egy hullámhosszon”.
______________________________________________________________
www.cib.hu
CIB BANK ZRT. ● 1027 Budapest, Medve u. 4–14. ● TEL.: (1) 457-6800 ● FAX: (1) 489-6500