Már tavaly novemberben egyértelmű volt, hogy a hármas metró felújítása során a vágányépítés nem fejezhető be az eredeti szerződés szerint, így az erre vonatkozó megállapodást módosítani kell. Az alagútfelújítást végző Swietelsky Vasúttechnika Kft. márciusban küldte el javaslatát, amely a korábbiakhoz képest 17-18 milliárd forinttal magasabb összeget tartalmaz – írja a Népszava.
A BKV 2017 szeptemberében kötött szerződést a Swietelsky Vasúttechnikai Kft.-vel, amely akkor 47,8 milliárd forintért vállalta a munkát. A lap cikke szerint a BKV számított rá, hogy a cég többletköltségeket kíván elszámolni a késés miatt, de ilyen magas összegre nem számítottak. A BKV megpróbálta lefaragni ezt az összeget, még a 8 állomás akadálymentesítésére félretett 5,6 milliárd forintot is felajánlották a folytatásért cserébe, sőt a hírek szerint akár 8 milliárdig is elmentek volna, a fennmaradó további 10 milliárdos különbözetet azonban indokolatlannak tartják, de az osztrák anyavállalat nem enged.
A Népszava emlékeztet, a felújítás ütemtervét a déli szakasz állomásainak kivitelezése során szükségessé vált azbesztmenetesítés, valamint a szerződéskötés után megrendelt kiegészítő munkák – mint például a felvonók beépítése – miatt kellett módosítani. A lap úgy tudja, a BKV alternatív megoldásokat keres, állítólag ezek között az is szerepel, hogy a középső szakasznak nem mindegyik állomását újítják fel.