A koronavírus a hirdetési piacon is pusztított: listaáron számítva a magyar médiapiac reklámbevételei 6,9 százalékkal csökkentek, de amíg a piaci költések ennél sokkal jobban, 7,4 százalékkal estek vissza, közben az államiak még nőttek is 11,6 százalékkal – írja a G7.hu a Kantar Hungary első öt hónapra vonatkozó számai alapján.
Az állam lépett be egyre inkább a magánvállalatok helyére. A reklámpiaci visszaesés miatt elmaradó bevételek harmadát pótolta az állami hirdetések megugrása.
„Ebben szerepe lehet például olyan kampányoknak, mint például amit a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara indított idén. Listaáron egymilliárd forintot költöttek a TV2-csoportnál – más médiafelületen nem jelentek meg ezek a reklámok” – írja a G7.hu.
Kiemelt kép: Fotó: Bielik István / 24.hu