Egy vállalat működésének célja a minél magasabb szintű üzleti eredmény elérése. A sikeres vállalkozások ennek érdekében a fő fókuszt a fő tevékenységük, termékük előállítására és annak értékesítésére helyezik. Az informatikai jellegű erőforrások üzleti tevékenységet leghatékonyabban kiszolgáló lehetőségeiről kérdeztük meg Kovács Ottót a KARÁDI Rendszerház partnerkapcsolati vezetőjét.
Meghatározná röviden mit is jelent valójában ez a ma oly’ divatos IT-outsourcing kifejezés?
Az IT-outsourcing lényege, hogy a megrendelő olyan szolgáltató cégnek adja át IT-feladatainak megoldását, amelynek az a fő profilja, tehát jobban ért hozzá, mint a saját, szűkebb körű IT-szakember-állománya. Egy jó outsourcing-szolgáltatást nyújtó cég jelentős hozzáadott értéket tud kínálni a megrendelőknek.
Milyen felmerülő problémákkal szembesülnek a felhasználócégek?
Jellemzően a vállalatvezetés elvárása az informatikával szemben, hogy folyamatos magas szintű szakmai tudásbázissal, magas rendelkezésre állási idővel és minél kevesebb ráfordítással szolgálja ki a napi üzleti működést. Két különböző szegmensre tagolnám a vállalatokat. Az egyik kör a kisvállalatoké, amelyek kb. 5 és 50 számítógép közötti nagyságrendű informatikai rendszerrel rendelkeznek. Náluk tipikusan az a probléma, hogy méretüknél fogva nem gazdaságos egy magasan kvalifikált, és folyamatosan képzett informatikus „megfinanszírozása”, egyáltalán az ilyen színtű szakember megszerzése és megtartása is problémát jelent.
A másik kör a közép és nagyvállalati szegmens, kb. 50 számítógéptől fölfelé, melyeknél jellemzően az alap infrastrukturális szerverek üzemeltetése jelent egy olyan plusz terhet, amely nem enged elég erőforrást a meglévő informatikai állományból az üzleti folyamatokhoz szükséges szolgáltatások nyújtásához.
Milyen lehetőségei vannak egy vállalatvezetőnek ill. informatikai vezetőnek, ha úgy érzi az ő cégénél is jelentkezik ez a probléma?
A teljes informatikai rendszer üzemeltetési szolgáltatását rábízhatja egy ezen a területen működő profi szolgáltatóra. Az eddigi üzemeltetési problémákkal való szembesülés helyett pedig nyugodtan koncentrálhat a tényleges üzleti tevékenységére.
Milyen előnyöket kínál ez a lehetőség?
A kisvállalati szegmensben: azonnali költségmegtakarítást érhet el azáltal, hogy havonta kevesebbet fizet ki, mintha főállású rendszergazdát tartana fent. A közép és nagyvállalati kör pedig megtakarítja azt az időt és költséget, amit az üzemeltetésre fordítana. Továbbá nem kell a szakmai képzésről gondoskodni. Sok helyen a hardver-, szoftverrendszer optimalizálásával is azonnali megtakarítás érhető el. Nagyon fontos, hogy az igénybe vett szolgáltatás bármikor rugalmasan alakítható, skálázhat, a növekvő, esetleg csökkenő igényeknek megfelelően. KARÁDI Rendszerház, mint szolgáltató modellje szerint minden partnerhez dedikált kapcsolattartó tartozik, mely mögött egy teljes rendszerintegrációs csapat áll, akár gyártói szintű /Microsoft, Symantec, HP/ mérnöki háttérbázissal.
Aki elérkezettnek látja az időt a váltásra, mit tegyen?
A KARÁDI Rendszerház mérnökeinek nagy gyakorlata van a folyamatos üzemű IT-rendszerek építésében, üzemeltetésében. A felhasználók biztosak lehetnek abba, hogy ilyen szakmai és technikai háttérrel olyan rendelkezésre állási szintet tudunk biztosítani, amit igényei megkívánnak. Vegye fel a kapcsolatot velünk, vázolja problémáját, és mi tanácsadással segítünk megtalálni a legjobb megoldást üzemeltetési kérdésekben.
További információk: www.karadi.hu/vum_eroforras_contact.asp
A KARÁDI Rendszerház bemutatása:
A KARÁDI Rendszerház Magyarország meghatározó rendszerintegrációs és szoftverfejlesztő vállalkozása. Tevékenységét tekintve, megoldásaiban nagy szerepet játszanak a Microsoft-szoftverekre épülő vállalati rendszermegoldások. A cég filozófiája, hogy értékteremtő szolgáltatásaival hozzájáruljon partnerei üzleti sikereihez.
További információ:
KARÁDI Rendszerház
Kovács Ottó
partnerkapcsolati vezető
Tel: 30-915-3378
E-mail: kovacs.otto@karadi.hu