Gondolt már valaha arra, miközben az áruházban a többi vásárló kocsiját kerülgette, hogy a rádióból szóló zenével, vagy az eladótérben terjengő frisskenyér-illattal éppen manipulálják, hogy több pénzt költsön? Nem? Pedig így van.
A Business Insider és az Ökoanyu blog koprodukciójának köszönhetően most ezekkel a trükkökkel ismerkedhet meg közelebbről, hogy a következő alkalommal sikerrel vehesse fel ellenük a harcot.
Leárazás
SALE – nagy betűkkel becsábít a boltba a kiírás, de aztán majd pont nem a leárazottakat fogod megvenni. Régi kérdésem, amit nem értek – írja az Ökoanyu blog szerzője – hogy miért tetszik jobban mindig az „új kollekció”. Nyilván az szebben van tálalva és a régi meg sokszor csak úgy oda van dobálva.
Bevásárlókocsi
Rögtön a bejáratnál. Már tolod is magad előtt. Ugye, hogy sokkal könnyebben dobálsz be mindent a kocsiba, így, hogy nem kell cipelni a kosarat? Arról már nem is beszélve, hogy a kocsinak is megvan a maga pszichológiája: mivel a bevásárlókocsi nagyobb, lassabban telik meg, mint a kosár, így később kapcsol be a fejünkben a vészjelző, hogy túl sokat költünk.
Helyben sütött kenyér
Hát persze, hogy csábító az illata. Lehet, hogy van otthon, de hát ez a friss, ez most biztos sokkal jobban esne.
Alapvető élelmiszerek
Na, ezeket meg jól elrejtik, hogy tutira az egész áruházon át kelljen tunkolnod magad, mire eljutsz a tejig.
Szemmagasság
Na, ez régi dolog, de azért hátha van, aki nem tudja. Amit a legjobban el szeretnének adni, azt pakolják szemmagasságba. (Ezért fizet több márka polcpénzt, hogy az ő termékük kerüljön ezekre a kiemelt helyekre.)
Illetve még az is trükk, hogy a különösen kiemelt cuccokat pedig a sorok végére teszik.
Még több trükkre kíváncsi? Olvassa el a folytatást az Ökoanyu blogon!
Ön milyen trükköket vett már észre? Írja meg nekünk kommentben!