Tech

Aki kimarad, lemarad – ez a mobilfizetésre is igaz

Az OTP Mobil és az eNet felmérése szerint bankkártyával a felnőtt magyar internetezők 90 százaléka rendelkezik. Elsöprő többségük, mintegy 94 százalékuk (5,57 millió felhasználó) online fizetésre is használja a bankkártyáját. A legnépszerűbb fizetési mód a készpénzes utánvét (50%), melyet alig lemaradva követ az online bankkártyás fizetés (44%). A megrendelők 28 százaléka szokott futárnál kártyával fizetni, 24 százalék pedig az átvételi ponton, vagy csomagautomatánál is használja. Közel ugyanennyien, körülbelül 23 százalék szokta online közvetítőn keresztül, 23 százalék pedig átvételi ponton készpénzzel kiegyenlíteni tartozást. Az online mobiltelefonos fizetési alkalmazásokon keresztül történő fizetések aránya egyelőre 7 százalék.

Az interneten fizetők már nem csupán a webáruházakban leadott megrendeléseiket fizetik ki online, hanem a televízió-, internet- és telefonszámlájukat is, a szállásfoglalásukat, sőt közüzemi számlájukat, sárga csekkjeiket is, megkímélve magukat az ügyintézéssel járó sorban állástól. Ha egy webshop nem tesz elérhetővé elektronikus fizetési csatornákat, komoly versenyhátrányban lehet a konkurensekhez képest.

Mindenki jól jár vele

Az e-kereskedelem területén tevékenykedő cégek számára épp ezért lehet érdemes elgondolkodni azon, hogy csatlakozzanak valamilyen mobilfizetési rendszerhez, és a potenciális vásárlók igényeire szabott fizetési megoldásokat építsenek be online felületeikre. De a gyorsaság és egyszerűség mellett nem mellékes szempont a biztonság kérdése sem: a vásárlók bizalmának megnyerése mellett fontos a folyamatosan szigorodó jogszabályi környezethez való igazodás is, olyan megoldások beépítése, amik reagálnak az egyre fejlettebb internetes csalási módszerekre. Egy jól felépített, megfelelő biztonsági technológiákat nyújtó fizetési rendszer használata a kereskedő válláról is leveszi a terhet, gondoskodik például az erős ügyfél-hitelesítésről (SCA). Az OTP Mobil és az eNet felmérése szerint az online vásárlók számára fizetési mód választásakor a legfontosabb a biztonság (87%). Csak ezt követi, hogy a lehető legegyszerűbb legyen a fizetési folyamat (71%), illetve hogy minél kisebb költséggel járjon (70%).

Az e-kereskedők számára azért is előnyös egy online bankkártyás fizetési rendszer, mert a szolgáltatás jellemzően többletszolgáltatásokkal jár, amit az internetes vásárlók és kereskedők is igénybe vehetnek.

Gördülékeny csatlakozást, kulcsrakész, sokoldalú platformot nyújt, ami mobil és asztali felületre is optimalizálva van – nem is kell mondani, hogy ez napjainkban mennyire fontos. A kényelmi szolgáltatások a gyorsabb fizetés mellett a vásárló- és tranzakciószámot is kedvezően befolyásolhatják.

Nem kell félni az adatok mentésétől sem

A webáruházak vásárlói egyre kevésbé idegenkednek attól, hogy fizetéskor megadják bankkártyájuk adatait, egyrészt annak köszönhetően, hogy az online fizetési rendszerek biztonsága sokat javult az elmúlt évtizedben. A kártyaadatok online felületen és mobilalkalmazásban egyaránt elmenthetőek, így a felhasználók több ezer webáruházban fizethetnek sokkal egyszerűbben. A mentettkártyás-fizetés egyrészt átjárást tud biztosítani,másrészt a felhasználók több ezer webáruházban fizethetnek egyszerűbben a rendszerbe korábban elmentett bankkártyájukkal. A kereskedő számára azért is lehet előnyös egy kártyamentési opcióval felvértezett mobilfizetési rendszer beépítése, mert a kimutatások szerint rengetegen halasztották már el azért a vásárlást, mert nem volt náluk a bankkártyájuk, vagy egyszerűen nem volt kedvük begépelni az adatokat. A gördülékenységgel tehát a vásárlási hajlandóság is nő, amiből az online áruház csak profitálhat.

Mi jön még?

A rendszerek üzemeltetői időről időre újabb funkciókkal teszik teljesebbé szolgáltatásukat, így a külföldön már trendi fizetési módszerek itthon is beépülhetnek a webáruházakba. Itthon például már adottak az inapp, a QR-kódos és pushüzenetes gyorsfizetési megoldások, amik főleg a már említett kártyamentéses fizetések világában nyitnak meg új utakat. QR-kóddal befizethető például csekk, de egyre elterjedtebb a magyar webshopokban is, és a webshopok számára is kedvező az azonnali jóváírásnak és alacsonyabb költségeknek köszönhetően. A push értesítéses gyorsfizetés pedig lehetővé teszi, hogy a weben indított vásárlást úgy fejezze be a felhasználó, hogy egyszerűen a telefonra kapott értesítésre kattint, a fiókban mentett bankkártyáról azonnal levonódik az összeg.  Összességében elmondható, hogy a gyorsfizetési megoldások az e-kereskedelem növekedésének fő hajtóerejei lehetnek a jövőben, amiből a kereskedő és a vevő egyaránt csak nyerhet.

Szponzorált tartalom

A SimplePay fizetési rendszerrel a vásárlók a Simple fiókba mentett kártyájuknak köszönhetően közel 7000 webshopban tudnak vásárolni az adataik ismételt megadása nélkül. Egyre többen élnek is ezzel a lehetőséggel: egy hat hetes kampány hatására 32 százalékkal nőtt a felületen végrehajtott, Simple fiókos tranzakciók száma. A cikk az OTP Mobil támogatásával készült.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik