2019. októberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 6,2 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – jelentette a KSH. Ebben benne van az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma is.
- Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,4,
- a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 9,8,
- az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az élelmiszer-kiskereskedelem 75 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 3,1, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké pedig 4,3%-kal emelkedett.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmen belül növekedtek az eladások az iparcikk jellegű vegyes (14%), a textil-, ruházati és lábbeli- (6,5%), a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk- (6,4%), a használtcikk- (6,2%), a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (4,6%), valamint a bútor-, műszakicikk-üzletekben (2,2%) is.
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 6,2 százalékkal részesedő
folytatva az évek óta tartó bővülést.A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 29 százalékkal emelkedtek.
2019. októberben az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 1098 milliárd forint volt. Az országos kiskereskedelmi forgalom 44 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 39 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 17 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
- 2019. január–októberben az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 5,9 százalékkal emelkedett.
Az év első 10 hónapjában az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 3,2, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,8, az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,8 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.
Kiemelt kép: 24.hu / Mohos Márton