Tavaly egy kilométernyivel növelték a nagyjából 140 kilométeres hálózatot, amely a prágainak durván a fele, a bécsinek a hetede; a tágabb környéken gyakorlatilag csak a háború sújtotta Szarajevót előzzük meg. Eközben mást sem hallani, hogy a főváros magángépjármű-forgalmának csökkentése érdekében mindent meg kell tenni. Erre lehetne egy nyilvánvaló alternatíva a kerékpár. Az össze nem érő száznegyven-egynéhány kilométeres hálózaton, amely a fent vázolt tempóban bővül, ez azonban hiábavaló harcnak tűnik, a járdán, mint ismeretes, tilos kerékpározni, a közúton szabad, de életveszélyes.
Oláh György a Budapesti Önkéntes Kerékpárút-helyreállító Kommandó tagja a lap érdeklődésre elmondta: a hálózaton gyakorlatilag semmiféle karbantartási munkát nem végeztet a főváros, az utak tele vannak gödrökkel, a festések sok helyütt rég nem látszanak, a növényzet rálóg a pályára. A kommandó tizenöt tagja néhány hete elkezdte visszanyesni a veszélyesre nőtt ágakat – nagyjából nyolcvan kilométernyi szakaszon már végzett is -, vállalva a jogi következményeket: miközben ugyanis a városháza nem csinál semmit, egyúttal tiltja, hogy a bicikliutakon bárki bármiféle beavatkozást végezzen. Oláhék nemrég felajánlották a főváros illetékesének, hogy a hálózat egy részén újrafestik a sárga csíkokat, mire udvarias, de határozott figyelmeztetésben részesültek: vállalkozásuk gerilla-akció, amelyért jogi felelősségre vonás jár, vagyis eszükbe ne jusson, maradjanak meg inkább a szemétsöprögetésnél.