A MÁV Rt. igazgatósága döntött a 30+30 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt kétfordulós pályázatról. A befutó a Ganz Transelektro-val együttműködő svájci Stadler lett – közölte Lékai Gusztáv, a vasúti társaság igazgatója.
A MÁV Rt tenderére az előminősítést követően négy pályázó, az Alstom, a Bombardier, a Siemens és a Ganz Transelektro-Stadler adott be ajánlatot.
Az első két motorvonat 2006 tavaszán jelenik meg a MÁV vonalain, majd a szerződéskötéstől számítva 24 hónapon belül szállítják az első ütem 30 darabját. A további 30 szerelvény opcióját akkor hívja le a MÁV, ha az első motorvonatok működésével kapcsolatban megfelelőek lesznek a tapasztalatok.
A 30 motorvonatra és további 30 vonatra vonatkozó opciót figyelembe véve az egy járműre jutó ár 4 millió 960 ezer euró. A karbantartási költség 125 ezer euró, és a takarítási költség járművenként 10 400 euró évente.
A vonat-tenderen második helyezett Bombardier céget arra kérték, hogy 2005. május 31-éig álljon rendelkezésre. Ha ugyanis előre nem látható körülmények miatt a MÁV-nak az első helyezettel nem sikerülne szerződést kötnie, akkor a Bombardier-vel folytatja a tárgyalásokat.
A MÁV tájékoztatása szerint folytatják a felfüggesztett közbeszerzési eljárást a motorvonatok beszerzésének finanszírozásáról, és a tervek szerint április végéig eredményt hirdetnek.
Matéczné Németh Ágnes, a MÁV Rt. megbízott személyszállítási főigazgatója elmondta, hogy ezen kívül további 90 motorvonat beszerzése szerepel a társaság középtávú stratégiai tervében. Ebből 30 elővárosi forgalomban járna, és 2010-2012. körül a többi motorvonat az IC-forgalomba áll be.