Belföld

Nem köthet szerződést a MÁV a magyar-svájci konzorciummal

A Közbeszerzési Döntőbizottság megtiltotta a MÁV-nak, hogy megkösse a vitatott vonattenderen győztes Ganz Transelektro Stadlerral a szerződést. A vasúti társaságnál továbbra is törvényesnek tartják a közbeszerzési eljárást, a nyertes szerint pedig ők adták be a legjobb pályázatot.

A Közbeszerzési Döntőbizottság a MÁV összesen 130 milliárd forint értékű járműtenderén, a svájci Stadler és a magyar Ganz Transelektro konzorciumával szemben a második helyre szorult német Bombardier beadványa alapján indított jogorvoslati eljárást.
A döntőbizottság a “közbeszerzés tisztasága megsértésének veszélyére” hivatkozva tiltotta meg ideiglenesen azt, hogy a MÁV és Stadler megkösse a szerződést. Ez az intézkedés a jogorvoslati eljárás érdemi eredményének megszületéséig marad érvényben.

A MÁV is lépéseket tesz a motorvonattender ellenőrzésére. A felügyelő-bizottság belső vizsgálatot rendel el. Ennek keretében a pályázat kiírását és értékelési rendszerét, illetve annak következetes végigvitelét éppen úgy ellenőrzik majd, mint az ajánlatok pontozását.

A vasúttársaság motorvonat-beszerzési tenderéről bírálóan nyilatkozó Ökrös András vezérigazgató-helyettes ügyében még tart a belső vizsgálat –mondták az MTI-nek a cég sajtóosztályán. A részvénytársaság közlésük szerint továbbra is szabályosnak és törvényesnek tartja közbeszerzési eljárást.

A Bombardier azért kezdeményezett eljárást a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, mert álláspontjuk szerint a MÁV tenderén annak ellenére végeztek a második helyen, hogy ajánlatuk minden tekintetben jobb volt a Stadlerénél. A vesztes számításai szerint az állami vasúttársaság által kért, összesen hatvan elővárosi motorvonat szállítására hozzávetőleg tízmilliárd forinttal adtak kedvezőbb árajánlatot.

A MÁV számításai szerint a közbeszerzési eljáráson legjobb ajánlatot adó Stadler-Ganz Transelektro konzorciumánál ezzel szemben állítják: összköltségalapon számolva ajánlatuk csaknem hétmilliárd forint megtakarítást jelent a vasúti társaság számára. 

A Ganz Transelektro Közlekedési Rt. tudomásul veszi döntőbizottság döntését. Véleményük szerint ilyen nagyságrendű pályázatnál szokványos, hogy a vesztes pályázó jogorvoslati kérelemmel fordul az illetékesekhez. A Ganz (a pályázatban nyertes Stadler AG magyar partnere) szerint ők adták be a MÁV tenderében igényelt paraméterek szerinti, műszakilag legjobb és leggazdaságosabb ajánlatot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik