A Reuters beszámolója szerint a franciákat azért bosszantotta fel a reklámkampány, mert az országban a McDonald’s-ot a kifinomult konyhaművészet legnagyobb ellenségének tartják, emellett a többség úgy gondol a gyorsétterem-láncra, mint a globalizáció rákfenéjére. A híresen nacionalista franciák nem vették jó néven, hogy a McDonald’s éppen Asterixet választotta kampányfigurájának, azt az Asterixet, aki a gyarmatosítással szembeni ellenállás jelképe, aki még a leghatalmasabb hódítót, Julius Ceasart is megleckéztette.
A kampányra Twitteren is érkeznek a háborgó kritikák: “Gyermekkorom hősét feláldozzák, mint egy vaddisznót! Mi jöhet még?” vagy “Milyen ironikus! A legyőzhetetlen gallok a megszállókat reklámozzák!”. 1999-ben a Jose Bove nevével fémjelzett globalizációellenes tüntetésen a tömeg lebontott egy McDonald’s éttermet délnyugat Franciaországban, majd a törmelékeket a városháza előtt helyezték el.
A McDonald’s új reklámarcai között Hamupipőke és a Sikoly híres maszkja is feltűnik a McDonald’s, ők azonban nem sértik a francia identitástudatot.