Mindez egy felmérésből derült ki, melyet 500 tanár bevonásával, egy iskolai kirándulásokat szervező cég készíttetett. A válaszadó tanárok aggódnak amiatt, hogy a virtuális világ és a közösségi oldalak egyre jobban bekebelezik a diákjaikat. Kiderült, a tanárok többsége meg van győződve arról, hogy a leggyengébben teljesítő diákjaik töltik a legtöbb időt az interneten: a lecke helyett esténként a közösségi oldalakat bújják.
A Daily Mail című napilap arról is beszámol, hogy a közösségi oldalak nem csak a személyes kapcsolatokra vannak negatív hatással. A tanárok elmondták azt is, hogy egyre több az olyan diák, aki már-már képtelen kézzel írni, annyira hozzászokott a billentyűzethez, de sokan vannak azok is, akik a helyesírással bajlódnak: mindezt azért, mert teljesen hozzászoktak már az sms- és chatnyelvhez.
Az egyetlen lehetséges megoldás a tanárok szerint, ha a szülők szigorúan szabályozzák azt az időt, amit a gyerekek az internet előtt tölthetnek.
A Facebook miatt romlik a tanulmányi átlag (napidoktor.hu)
Wikileaks és Netikett, avagy ne túrd az orrod a Facebookon (Kultúrpart Hírcsatorna)