Belföld

A Viking alapítója pörgette fel a dunai hajóbizniszt

Tíz év alatt másfélszeresére nőtt a forgalom, a tehetős nyugdíjasokra alapozva pörög a dunai szállodahajós biznisz, mintegy 300 milliárdot hagynak az utasok a dunai hajós utakért a cégeknél – írja a G7. A portál szerint a Hableány tragédiájában is érintett Viking a piac legnagyobb szereplője. Megjegyzik, hogy a céget alapító norvég milliárdos  20 év alatt kétszer akkora vagyont szerzett, mint Mészáros Lőrinc.

A cikk szerint

a Dunán a legnagyobb forgalom Passau és Budapest között van, ennek a szakasznak az adatai alapján tíz év alatt másfélszeresére nőtt a vendégek száma.

Bécsnél az osztrák Duna hajózásával foglalkozó állami cég, a Viadonau jelentése szerint 2017-ben 450 ezer szállodahajó utas volt a Dunán, ami 8,4 százalékos növekedés volt egyetlen év alatt. A Passaui Egyetem kutatása szerint az utasok többsége tehetős és idő: a vendégek fele havi 4 ezer eurónál többet keres, 41 százalékuk 60-70 év közötti, további 35 százalékuk 70-80 év közötti, 71 százalékuk nyugdíjas.

Az újság számításai szerint végi 300-420 milliárd forintos bevétellel lehet számolni a piacon, s ennek legnagyobb része a Viking River Cruises vállalatcsoporthoz kerül. Egy hajózási oldalról az derül ki, hogy 68 hajójuk van, 2018-ban 2 milliárd dollár volt a bevételük és 350 ezer utast szállítottak. A Viking időben ment rá a dunai hajózásra, az alapító Torstein Hagen vagyonát 2,4 milliárd dollárra teszik, ezzel Norvégia hatodik leggazdagabb embere.

A G7 felhívja a figyelmet arra, milyen vádak érik az európai folyók szállodahajóinak üzemeltetőit, s ezek közül kiemelkednek a rossz munkakörülmények, a 14-16 órás munkanap elvárás, miközben a bérek alacsonyak. A balesetek egy részét is erre az okra vezetik vissza.

Kiemelt kép: Mohos Márton / 24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik