Frederica Sagor Maas egyike volt a némafilmkorszak kevés női forgatókönyvírójának, az ő nevéhez fűződött többek közt a The Plastic Age 1925-ből, a Dance Madness 1926-ból, a Hula 1927-ből és a Red Hair 1928-ból. Ezek közül többnek is Clara Bow volt a főszereplője. Maas írta a Norma Shearer főszereplésével készült His Secretary című 1925-ös film és a Greta Garbóval forgatott Az asszony és az ördög című 1926-os alkotás szkriptjét is. Mivel nő volt, a stúdiók legtöbbször könnyed filmek és komédiák forgatókönyvét bízták rá.
Az orosz származású asszony 1900. július 6-án született New Yorkban. A Columbia Egyetemen tanult újságírást, de végül a filmvilágot választotta, és munkája során megismerkedett Ernest Maas producerrel, a Fox stúdió munkatársával, akivel 1927-ben házasságot kötött. Frederica Sagor Maas hosszú ideig kitartott a forgatókönyvírás mellett, de később már nem volt része nagy sikerekben, csak a Betty Grable főszereplésével készült The Shocking Miss Pilgrim keltett figyelmet 1947-ben.
Az 1950-es években az FBI által kommunista tevékenységgel megvádolt pár végül otthagyta Hollywoodot, és Frederica Sagor Maas gépírónőnek állt egy biztosítási társaságnál, azonban a ranglétrán gyorsan sikerült felkapaszkodnia, és hamarosan már brókerként dolgozott. Önéletrajzát 1999-ben, 99 éves korában jelenttette meg The Shocking Miss Pilgrim: A Writer in Early Hollywood címmel, és a mű a mai napig az egyik legfontosabb Hollywood korai történelmével foglalkozó munka. Maast a halál La Mesában érte, elhunytakor ő volt Kalifornia harmadik, és a világ negyvennegyedik legidősebb embere.