Belföld

67 százalékkal növelte féléves üzemi eredményét a Graboplast

A lakásbelső padlóburkolókat gyártó Graboplast Rt. az év első hat hónapjában 20 százalékos forgalomnövekedéssel 9,7 milliárd forint árbevételt ért el, üzemi eredménye pedig 731 millió forintot tett ki, ami 67 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

Az értékesítésben 84 százalék volt az export aránya, ezen. A gyártmányok 29 százaléka az EU-országokban, 34 százaléka az orosz-ukrán piacon, 21 százaléka a tengeren túli és unión kívüli európai országokban talált vevőre.

A lakossági padlóból 33 százalékkal, a parkettából 23 százalékkal többet adtak el, mint az előző év azonos periódusában. A speciális pvc-padlók piacán pedig 67 százalékkal emelkedett a forgalom az első félévben.

A PR-vezető rámutatott: a sport, intézményi és járműipari célokat szolgáló pvc-padlók iránti kereslet rendkívüli növekedést mutat.

A piaci igények kielégítésére az idén kapacitásbővító beruházást hajtottak végre a speciális padlókat gyártó győri Grabo Kft.-ben, amelynek eredményeképp az üzem kapacitása 50 százalékkal évi 2,5-3 millió négyzetméterre emelkedett.

Ugyancsak kapacitásbővítés történt az idén a tatabányai Grabofloor Kft.-ben, ennek eredményeként évente 18-20 millió négyzetméter lakossági pvc-padló készül a gyárban.

Mónus Ágnes emlékeztetett: a Graboplast tavaly nyilvánosságra hozott stratégiájában célul tűzte ki, hogy 2008-ig eléri az európai uniós versenyképességhez szükséges évi 100 millió eurós árbevételt. Az idei év első félévének eredményei előrevetítik, hogy a stratégiai törekvések már 2005 végéig megvalósulhatnak – mondta.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik